Senaste material av zapswe

  1. zapswe

    Ingen komp på en cylinder [SX 700] -97

    jag hade en srx som såg ut så där en gång,i mitt fall läkte oringen i toppen=luft i systemet=varmgång=spikning=begagnad utbytesmotor.jag hade haft en liten läcka i två år,det fuktade bara på utsidan(det blev grönt efter glykolen)så jag trodde inte att det var nån fara-men EN enda gång så ansåg...
  2. zapswe

    Rengöra lågfartsmunstyckena?

    ta lös förgasarna,dränera flottörhusen,vänd upp och ner,skruva bort flottörhusen,lågfartsmunstyckena sitter i rören som sagt. passa även på att kolla så att munstyckena i förgasarhalsen(mot luftboxen)inte är täta med remdamm-vanligt på yamahas tvåcylindriga motorer. du ändrar inga...
  3. zapswe

    SX-600 ( 1997 ) Hur få mera pulver... ?

    tunnare topplockspackning,slipa ur reedkorgarna,linjera variatorerna,gå UPP ett steg på lågfartsmunstycket,se till att den varvar max 7800(kan behövas lite tyngre vikter i primärvariatorn,för mig räckte det att släppa lite på sekundärfjädern). för mig gav detta en ökning av toppfarten på ca 20...
  4. zapswe

    Avgasportar srx 700

    http://www.totallyamaha.com/snowmobiles/aaTECH/YPVS/pv1.jpg http://www.totallyamaha.com/snowmobiles/aaTECH/YPVS/pv2.jpg http://www.totallyamaha.com/snowmobiles/aaTECH/YPVS/pv3.jpg http://www.totallyamaha.com/snowmobiles/aaTECH/YPVS/pv4.jpg...
  5. zapswe

    Dåligt drag i Formulla III -97

    bluddrar och smäller det?om inte så är det nog hellre variatorerna som behöver en översyn,den kanske inte växlar tillbaka som den ska. fjädrarna till primär och sekundärvariator är inte så dyra så dom kan du prova att byta,även plastklackarna i sekundärvariatorn slits med tiden. annars är det...
  6. zapswe

    Boggie dämp Vector Sp

    den klossen ska hindra genomslag genom att göra fjädern mer progressiv(hårdare)på slutet,problemet var att det även gav rejäla returkickar,tror det var därför yamaha tog bort dom(dom sitter där på tidiga bilder,ej på senare)
  7. zapswe

    Ställa skidtryck RS Venture?

    stagen påverkar mest hur den beter sig under gaspådrag/avslag,det finns för/nackdelar med alla justeringar men kort sagt: mer kopplad boggie=högre skidtryck även under gaspådrag,men hela boggien blir hårdare. mer fjäderförspänning på skiddämparna=högre skidtryck,men stummare framfjädring...
  8. zapswe

    varvmätare

    kolla kabelstammen som går under motorn-den brukar skavas sönder där under,det finns en delningskontakt bakom motorn sedan går den att dra ut framåt tror jag...
  9. zapswe

    remmen tjuter efter byte.

    http://www.skoterleden.net/forum/showthread.php?t=9905
  10. zapswe

    boggie dämpare

    det var den på min 99:a i alla fall,båda två.
  11. zapswe

    "poffar" på jämn gas

    kolla om reedbladen är skadade,eller om tätningen bakom variatorn läker(tjuvluft),spraya startgas och se om tomgången går upp=trasig packbox. kolla reedbladen runt kanterna,dom ska sluta tätt mot korgen-men går den så dåligt som du säger så borde det rent ut fattas bitar...
  12. zapswe

    Justering separat smörjning sxr700 -01?

    http://www.zenitram-inc.com/Manuals/MM700Oil2.jpg så gör man....
  13. zapswe

    reed spacer

    är det reedspacers du har tänkt montera?på en srx ger det ingenting(förutom att det blir ett h-vete att få dit luftboxen igen),det är på sxr,vmax,venture(tripplar utan rörliga avgasportar)och tvåcylindriga som det ger något. är det däremot reedbladen du ska byta så är det bara att ta lös hela...
  14. zapswe

    reed spacer

    www.totallyamaha.com läs där för olika tips och tricks.
  15. zapswe

    viktsillnad på SRX700 & SXR 700 ?

    srx 15-20kg tyngre,nästan allt över skidorna.