Törs man köpa tveksamma märken på drivkedjor?

Boost III

Välkänd medlem
19 feb 2009
11.048
929
113
Kramfors
Ja törs man köpa spi / snox -silent chain kimpex kedjor eller går de av på nolltid? Usa forumen varnar för chinakedjor men hur vet man att de är china kedja? De står ju så lurigt på de svenska sidorna typ silent chain men inte märket. De här gäller en Mach z 800 1998 och de bör ha original Rexnod kedja. Team och Venom har också kedjor men hur bra är de? Jag har bara kört med org kedjor toksluta och ingen har gått av.

JAAG

Välkänd medlem
1 jan 2000
4.684
510
113
Malå/Adak
Team/Venom är samma, har aldrig haft problem med deras grejer.

Innan en skoter "sliter av kedjan" med ren motorkraft är kedjan rejält slut! Vad som tar död på dom är ryck. Så låga kammar och inte så mycket hopp med fullgaslandningar så klarar dom sig i regel bra. Kör du fulldubbat på "Zätan" så ska du nog vara mer noga.

Hade köpt original eller Team/Venom om jag vore du, det är inte superdyra grejer ändå.

Boost III

Välkänd medlem
19 feb 2009
11.048
929
113
Kramfors
Team/Venom är samma, har aldrig haft problem med deras grejer.

Innan en skoter "sliter av kedjan" med ren motorkraft är kedjan rejält slut! Vad som tar död på dom är ryck. Så låga kammar och inte så mycket hopp med fullgaslandningar så klarar dom sig i regel bra. Kör du fulldubbat på "Zätan" så ska du nog vara mer noga.

Hade köpt original eller Team/Venom om jag vore du, det är inte superdyra grejer ändå.
De lät bra då blir de Team/Venom eller org ber på pris.