Tjena ! Det var ett tag sen du skrev till mig men jag har inte varit inne speciellt mycke under sommaren, då är det mera cross som gäller så jag är ganska aktiv på den fronten. Jag vet inte om du redan har köpt/eller bestämt dig för att inte köpa en MC 800 151". Men jag kan säga det jag tycker om 151" iaf, i snön är det inte direkt klumpig men den kräver ju sin man i vissa lägen, det är ju ingen lätt maskin direkt men den tar sig bra och är underbar att burka med ! På leden känner man av att mattan är ganska lång, om det beror på att det är ett äldre chassie eller inte vet jag inte men där märkt det tydligt när det börjar bli guppigt. Summering: 151" på MC fungerar bra i skogen, i backen och i lössnön (konstigt vore annars), blir det för snårigt blir den lite klumpig och kräver sin man för att manövrera med den långa mattan (om det beror på det äldre chassiet vet jag inte), på leden märks det att den är lång när det börjar bli guppigt och man är rädd för att nått ska gå sönder när det börjar gå fort i guppen.
Hoppas det hjälper nått trots att jag svarade sent
Hoppas det hjälper nått trots att jag svarade sent