Jaa, 503an är ju känd för å vara ett säkert kort. :bigsmile:
Det tråkiga var att mattan var ganska sliten. Men skulle tydligen gå klockrent motormässigt.
Aktivs Panther har alltid haft Rotax 503a, vad jag vet.
Däremot så har Artic cat haft Spirit 440, eller var det Suzuki..
Men det var visst nåt med att Aktiv licens-tillverkade Panthern i början av 80-talet, då Artic cats egen tillverkning låg nere.
Sista Panhern gjordes visst -86 och sen tog Artic cat över tillverkingen igen -87, och då fick den namnet Super Jag.
Har för mig att jag läst detta nånstans.. :blink1:
Det stämmer ganska så jäkla ackurat hörru
Det fanns en tid på 70-talet arctic testade med Kohler motorer och Sach Wankel motorer.
Men annars har det vart Suzuki för dom, Spirit som serien kallades, fanns som 440 och 500 kubikare, 500 kubikaren hette Series 5000.
Aktiv tog ju licensen till sverige på modellen och tillverkade den för svenska marknaden, vart väl ett par stycken utomlands också, man kan säga att det är en Rotax utrustad "Arctic" eller nåt.
Men, även 503 motorn har sina begränsningar, han tåls att tuktas med, men det tar ju stop någon gång alltid, vet hur det är när en motor bara ger opp på en, inte kul när man står ute på en stormyr och inte tar sig hem flera mil från närmaste skoterled, om du kan få tag på fordonshistoriken så fråga bara på som bara den och gå igenom noga motorn på tjuvluft, tändinställning och så vidare.