Årefjällen..

strimbo

Välkänd medlem
6 nov 2005
228
0
16
Hur är det med snö där?

Hur va det förra året? när börjar skotersäsongen på riktigt?

Jag och ett par polare hade tänkt att köpa en husvagn och dra skotern till några bekanta bara för att åka dit på helgerna o köra skoter.. :)

E

Ej medlem/Inloggad

Är tyvärr ingen snö här ännu och kommer nog ta ett tag innan det är nåt före här =(

strimbo

Välkänd medlem
6 nov 2005
228
0
16
Ej medlem/Inloggad skrev:
Är tyvärr ingen snö här ännu och kommer nog ta ett tag innan det är nåt före här =(
nu förstår jag att det är tomt, men hur är det t.ex 1 januari?

vidamic

Välkänd medlem
5 sept 2004
1.098
0
16
Jag har för mig att Åre hade ett av dom bättre snöåren i förra året, mycke snö alltså.

E

Ej medlem/Inloggad

strimbo skrev:
nu förstår jag att det är tomt, men hur är det t.ex 1 januari?
Förra Året tog jag premiär turen 20 nov men det verkar dröja i år men snön borde ha kommit till januari.....hoppas jag =P

strimbo

Välkänd medlem
6 nov 2005
228
0
16
Förra Året tog jag premiär turen 20 nov men det verkar dröja i år men snön borde ha kommit till januari.....hoppas jag =P
hur mkt snö va de på premiären då? :)

E

Ej medlem/Inloggad

strimbo skrev:
hur mkt snö va de på premiären då? :)
Förra året var en kanon säsong det praktiskt hällde ner snö på nätterna och solsken på dagarna.
ca 25-30 cm på premiär turen. på den finaste turen låg det 40-50cm pudersnö i Ånn som ligger några mil längre upp i fjällvärlden

strimbo

Välkänd medlem
6 nov 2005
228
0
16
Förra året var en kanon säsong det praktiskt hällde ner snö på nätterna och solsken på dagarna.
ca 25-30 cm på premiär turen. på den finaste turen låg det 40-50cm pudersnö i Ånn som ligger några mil längre upp i fjällvärlden
låter mysigt :D

E

Ej medlem/Inloggad

regn idag i åre och ska visst fortsätta tills imorrn..