25mm fullblock

zrt_dezuria

Medlem
1 sept 2004
30
0
1
umeå
funderar på att byta matta på min zrt 600 och funderar på ifall en 25mm fullblock är något att ha till en sådan skoter ?
 

konan

Välkänd medlem
16 sept 2004
1.294
0
16
I Boden där solen alltid ler
Hej på dej har precis bytt matta på min maskin,efter en del sökande på blocket å liknande så gav jag upp. :mad:
Ett tips är http://www.stenmarksmaskin.se de lär ha de billigaste mattorna i svedala min Bombardier 345x38x31,8 gick lös på
4600:- inklusive frakt kolla de har priserna på sidan

Såg att frakten är fri nu HOPPLA!!

lycka till :)
 

JcN1

Rookie sledder
3 feb 2005
7
0
0
Predator

zrt_dezuria skrev:
funderar på att byta matta på min zrt 600 och funderar på ifall en 25mm fullblock är något att ha till en sådan skoter ?
Jag skulle montera en 32a med mjuk gummiblandning, ingen fullblock. Har satt under en 32a på en zrt600 och det blev toppen, men du måste öka skidtrycket ganska mycket om du inte vill åka med skidorna i vädret hela tiden. Om du lägger under en fullblock blir det mycket svårare att få loss mattan i kurvorna eftersom kammarna går längs hela mattbrädden.
 

Simon_88

Aktiv medlem
12 okt 2004
68
0
6
Stenmarksmaskin borde vara namnet på allas läppar! Vilken butik! Jag som trodde RINAB var billiga här ligger mattorna 2-3000:- lägre! Men är det nån som vet hur mkt kamhöjd det går i en enduro g-type. Och vilket kammönster är bäst? Fullblock är helt klart inte min grej iaf.
 

Simon_88

Aktiv medlem
12 okt 2004
68
0
6
fast det ser inte ut som att det sitter mattskoningar eller vad det heter på dom där mattorna. Så man måste montera dom själv vilket säkert blir rätt jobbigt.