En 440:i är säkert konkurrenskraftig efter en väldigt krokig led, börjar det bli lite öppnare ytor får 440:in ganska ordentligt med smisk. Med öppna ytor menar jag inte isen, utan lite mindre kurvig, men kuperad led.
Det går att förstärka upp en 600:a också. Jag skulle själv gärna ha en 440:i just pga av chassiet och fjädringen, men den går bet på motorn. Sen behöver jag väl egentligen inte det värsta.
Har trådskaparen råd med en Lynx RE tycker jag du ska satsa på en sådan, hade en förra säsongen och var toknöjd.
Annars är det 600:a som gäller.
Det beror ju också på föraren om 440 får smisk eller ej. Men jag har hört att 440 tar alla standardskotrar upp till 60-70 och det är ju maxfart så....
. Men jag tycker att du ska sattsa på en 440 om du är lite kunnig dvs att du inte har tummen mitt i handen så du kan bestycka om den om du ska till fjällen tex då kan det ju behövas. Jag köpte min 440 på grund av chassie/dämpare men motorn är ju faktiskt ganska bra å köra med för min typ av körning. Har man mer intresse av att köra långa turer på sjöar och med en pulka kanske så ska man nog ha en 600.Men om man som jag inte bryr sig om sånt så är en 440 jävulskt rolig