44as matta

kviiten

Välkänd medlem
19 okt 2008
162
0
6
vuollerim
undrar om det går att montera en 44as matta på en mxz 440 -00? och måste man montera nonslip eller går det att köra på "vanliga" drivhjul?:)

Yamaha.Srx.700

Välkänd medlem
14 apr 2009
2.224
0
36
Överkalix
Jo, min kompis körde med 44mm matta på sin mxz 700 och han bytte då inte drivhjulen. Du måste bara se till så mattan är bra spänd hela tiden.

Yamaha.Srx.700

Välkänd medlem
14 apr 2009
2.224
0
36
Överkalix
Jodå. Det går utan problem. Du behöver inte oroa dig och börja tjorva med nån träbit. Gick det på kompisens 700 så ska det ju inte vara några problem på din då det i stort sett är samma skoter. Och går det dit 44 på en prox utan att göra nå så går det i mxz, det bra mycket mer utrymme för matta på dom.

ENordstrom

Välkänd medlem
20 nov 2006
1.126
0
36
Skellefteå
Och går det dit 44 på en prox utan att göra nå så går det i mxz
Mxz och Prox är två helt olika maskiner, man kan inte dra sådana paralleller. Men vad jag har hört och förstått så ska det inte vara några problem på mxz:an.
T.ex. så går en 44:as matta inte dit på Lynx evo utan modifikationer...

muotkas

Välkänd medlem
2 jan 2007
1.462
0
36
Kiruna
men kommer den att rappa mycket med 44?
inte så länge mattan är spänd.
rappningen har inget med 44ans kammar med att göra.
men om du skaffar nonslip hjul så behöver du inte ha mattan lika mycket spänd och det blir mindre friktion och dvs den går mycket lättare och bränsleförbrukningen blir mindre..

Yamaha.Srx.700

Välkänd medlem
14 apr 2009
2.224
0
36
Överkalix
Mxz och Prox är två helt olika maskiner, man kan inte dra sådana paralleller. Men vad jag har hört och förstått så ska det inte vara några problem på mxz:an.
T.ex. så går en 44:as matta inte dit på Lynx evo utan modifikationer...
Men det jag menade är om du har en 44 på en prox och så kollar man upp i tunneln så är det på millimetern att det går fritt. I en mxz finns det gott om plats om man jämför med den. Så varför skulle man inte kunna dra en parallell med den? Jag vet att det är olika skotrar!