44mm matta och Non-slip till Polaris Pro X2 800

matsu

Medlem
5 feb 2011
6
0
1
Långsele
Efter mkt googlande så skriver jag ett nytt inlägg om detta här.
Då det flesta trådar jag läst har olika svar.

Det jag undrar är om det finns Non-slip att få tag på i sverige till den grova drivaxln som sitter på skotern, vart isf? Om inte, finns det någon axel som passar förutom den till Pro XR:en?

Sen det här med mattan. 44mm, funkar det?
Behöver jag göra några modifikationer på skotern?
Ska man ha mindre drivhjul?
Behöver jag borra nya boggiefästen?
Ska man korta boggieskenorna?

Jag tar gärna emot alla tips ang. detta ämne :)

Roothen

Välkänd medlem
10 okt 2010
182
0
6
Delsbo
angående mattan så funkar de :) dock är de lite små fix, du bör nästan kapa ur mattan där "kylningen" går i tunneln, eller göra en ny attackvinkel. :)

tar sig fram riktigt bra med 44 matta tycker ja! sen om du vill åka mycke rulle villket den där satan gillar så ska du ta bort gummi klackarna i boggien :)

riktigt rolig skoter! :)

repeter

Välkänd medlem
4 okt 2005
1.272
0
16
Borlänge
No slip är absolut ingen nödvändighet. Hade 51mm matta på en EDGE från 01 utan att byta eller bygga om nåt annat än att dreva ner lite. Inklusive lite lustgas Så effekten fanns där.
Nu har jag nyss satt på 44 matta på min dragon med tjocka drivaxeln.
inga mods behövs där heller.

matsu

Medlem
5 feb 2011
6
0
1
Långsele
Tack för svar! :)

Jag är fortfarande på jakt efter non-slip till den tjocka axeln som jag har idag. Alternativet är att jag får tag i en smal axel ifrån en annan skoter, men frågan är då fortfarande från vilka skotrar det kan tänkas passa ifrån.
Har letat en axel ifrån en Pro XR, men jag har inte hittat någon.

Roothen

Välkänd medlem
10 okt 2010
182
0
6
Delsbo
ja hade inge behov av non-slips på min iaf :) men men man gör som man själv känner är bäst!

matsu

Medlem
5 feb 2011
6
0
1
Långsele
Hittade non-slip till den grova axeln på Motorhuset, dock blev det inget köp.
Köpte ist. en Pro XR med en massa lullull :)

oggeK

Välkänd medlem
13 dec 2011
409
5
18
.
gammal tråd jag vet... men en fråga, visst måste man byta drivhjul till 8 kuggs för att få in en 44as i min edge 600-01, behövs väl inget mer?

ogge95

Välkänd medlem
13 apr 2011
1.575
3
38
29
Dvärsätt
Jag har precis satt in en 44 i min XC 700 -01. Flyttade bara ner boggien någon cm, behövde inte byta drivhjulen. :)

oggeK

Välkänd medlem
13 dec 2011
409
5
18
.
Jag har precis satt in en 44 i min XC 700 -01. Flyttade bara ner boggien någon cm, behövde inte byta drivhjulen. :)
Okej det går ju också, men visst går det att bara byta drivhjulen till 8 kuggs?:)