Fick imorse ett knepigt fenomen med våran Polaris. Åkte en skaplig runda igår och maskin gick som vanligt klockrent. Imorse när grabben o jag skulle dra en repa så var den seg som fan på starten. Gick knappt runt och när jag provar att rycka igång den likaså. Nästan tvärstopp när jag drog i snöret.
Tog bort tändstiften och visst luktade det bensin och när jag kollar gnistan så snurrade motorn lika lätt som vanligt både på nyckeln och på snöret.:weird: Den tände oxå till bra. Dit med stiften igen och provar att dra, lite lättare än första gången men likförbannat trögt så man funderar vad som är fel.
Hördes inget missljud eller så när jag drog försiktigt utan det var bara jäkligt segt att dra. Bort med stiften igen och pumpade ur, kände sen med snöret att det gick runt som den brukar och när jag sen provade med stiften i small den igång direkt. Vad i helsicke kunde ha hänt egentligen? Kan det bli sånt tryck om den surar ned sig så den blir så seg att få runt??
Fick för mig att den nypit först men sen försvann fenomenet och den gick lika bra som vanligt under dagen och startade lika lätt. Skotern har gått 400 mil och är välservad.
Tog bort tändstiften och visst luktade det bensin och när jag kollar gnistan så snurrade motorn lika lätt som vanligt både på nyckeln och på snöret.:weird: Den tände oxå till bra. Dit med stiften igen och provar att dra, lite lättare än första gången men likförbannat trögt så man funderar vad som är fel.
Hördes inget missljud eller så när jag drog försiktigt utan det var bara jäkligt segt att dra. Bort med stiften igen och pumpade ur, kände sen med snöret att det gick runt som den brukar och när jag sen provade med stiften i small den igång direkt. Vad i helsicke kunde ha hänt egentligen? Kan det bli sånt tryck om den surar ned sig så den blir så seg att få runt??
Fick för mig att den nypit först men sen försvann fenomenet och den gick lika bra som vanligt under dagen och startade lika lätt. Skotern har gått 400 mil och är välservad.