Hej!
En bekant köpte i våras en bombardier quest 650, till rätt pris då den inte startade.
Enligt säljaren gick motorn tungt och han hade haft in den på crossfix i piteå som påstod att motorn var tvungen klyvas och det skulle bli dyrt.
Han köpte den och vi tog ur kolven och allt såg jättefint ut och veven gick lätt.
Tillbaks med sakerna och problemet kvarstår.
Den har fått nytt stift, nytt bränsle, har fin gnista. Stifter är fuktigt efter man dragit på starten. Startmotorn med fyrhjulingens egna batteri orkar knappt dra runt motorn.
Vad jag läst finns det en "dekompressionsmekanism" (?) som ska sänka kompen vid start, kan det vara denna som spökar?
Vi kopplade ett större batteri samt starthjälp så den orkade dra runt den, samt gav den startgas men den ville ändå inte mer än tända till, utan att starta.
Värt att tillägga är väl att det sitter en splitt ny startmotor.
Några teorier??
Mvh
En bekant köpte i våras en bombardier quest 650, till rätt pris då den inte startade.
Enligt säljaren gick motorn tungt och han hade haft in den på crossfix i piteå som påstod att motorn var tvungen klyvas och det skulle bli dyrt.
Han köpte den och vi tog ur kolven och allt såg jättefint ut och veven gick lätt.
Tillbaks med sakerna och problemet kvarstår.
Den har fått nytt stift, nytt bränsle, har fin gnista. Stifter är fuktigt efter man dragit på starten. Startmotorn med fyrhjulingens egna batteri orkar knappt dra runt motorn.
Vad jag läst finns det en "dekompressionsmekanism" (?) som ska sänka kompen vid start, kan det vara denna som spökar?
Vi kopplade ett större batteri samt starthjälp så den orkade dra runt den, samt gav den startgas men den ville ändå inte mer än tända till, utan att starta.
Värt att tillägga är väl att det sitter en splitt ny startmotor.
Några teorier??
Mvh