670 Racing "motar" sej själv

Lappen58

Medlem
5 feb 2010
38
0
1
Kvarnåsen/Norsjö, Sweden
Jag har en 670 Racing -95 som börjat bete sej dumt. Den har alltid gått som ett skott i alla fören men efter jag bytt rem har den börjat dumma sej. På hårt underlag tycker jag den växlar upp för tidigt och det tar längre tid nu för den att få upp farten och kommer jag ut i lössnön går det 50 meter sen storknar den och slutar dra. Det är som om den vill gå på 5:ans växel hela tiden. Remmen jag satte på är identisk med den som satt innan, Ultimax 3, och då gick den som den skulle. Anledningen till att jag bytte rem, var att det lossnade en bit från den gamla remmen, men innan det gick skotern hur bra som helst. Nån som är bekant med problemet månne...?
 

Lynx 00

Välkänd medlem
11 feb 2008
216
0
16
Östersund
Tjena
av egen erfarenhet är jag i stort sätt säker att remmen är för sträckt man ska justera remmen varje gång man byter även när den slits ska man justera viktigare än man kan tro behövs inte många mm fel stäckt o variatorerna växlar knasigt
 

Lappen58

Medlem
5 feb 2010
38
0
1
Kvarnåsen/Norsjö, Sweden
Jag kollade justeringen på den nya remmen och den ligget precis jäms med kanten på sekundären. Ska den justeras åt något håll då eller...? Kan felet bero på att remmen inte är "inkörd" och klibbar fast på nått sätt?:hmmmm:
 

mullfritz

Välkänd medlem
30 okt 2007
566
0
16
Umeå
det har inget med hur den ligger i sekundären..

palla upp skotern bak,starta,då ska mattan snurra väldigt sakta på tomgången...
"det finns trådar om detta på www.lynxtalk.se