800 Pro X2 går orent

antemannen

Medlem
29 nov 2009
32
0
1
Tja tja !

Har en 800 Pro X2 som ja har ett litet bekymmer med..den "poffar" och "tjoffar" då man håller lite grundgas, och det kan ta en bra stund innan den går ner i varv när man varit ut och åkt lite mer aktivt så att säga.

Den går bra annars, men lite störande då de poffar lite nu och då, typ som avgasfjärtar från motorn kan man säga :p...har naturligtvis kollat efter läkage i insugsgummi men dom är fräscha, har varit runt hela motorn med startgas å letat läkage men inte hittat nått ställe där motorn rusar, så ja verkar då ha fräscha packningar iaf.

Den gjorde så redan när ja köpte den och efter det så har jag bytt kolvar + packningar i hopp om att det skulle bli bättre, men icket...problemet kvarstår...jag rengjorde även VES-portarna i samband med kolvbytet så de borde ju inte vara dom som är skitig igen.

Nån annan som har liknande problem med sin Pro X2 ? Kan slitna lagerbanor i veven skapa dessa ljud ? Någon som har något förslag ?

antemannen

Medlem
29 nov 2009
32
0
1
svar ja, jag har rostfria avgasportar...nej det är inte avgassmällar, låter som att dom kommer direkt från motorn, om du förstår vad jag menar :p typ "puffar inombords" :p men kan ju vara avgassmällar oxå, nåra tips på någon lösning ?

fredguy

Välkänd medlem
28 nov 2008
1.086
0
36
ställ in förgasarna. luftskruven kan göra så motorn låter jävligt illa och går konstigt.