AKTIV , Boggiehjul ?

MattiasE

Medlem
28 dec 2005
12
0
1
Karlstad
Är det någon som vet om och i så fall vart man kan få tag i nya boggiehjul till en Aktiv SC20? Hjulen som sådana är OK, men gummidelen är helkass och det borde väl gå att byta bara denna?
 

Born2Stroke

Medlem
16 okt 2005
8
0
1
Uppland
MattiasE skrev:
Är det någon som vet om och i så fall vart man kan få tag i nya boggiehjul till en Aktiv SC20? Hjulen som sådana är OK, men gummidelen är helkass och det borde väl gå att byta bara denna?

Har du kollat på Rinab? Dom har det mästa

ww.rinab.nu
 

MattiasE

Medlem
28 dec 2005
12
0
1
Karlstad
Jag har kollat med Rinab, men de kan inte få fram boggiehjul till denna. Möjligen kan de fixa liknande hjul för c:a 200-300:-/st, men det är ju en investering som vida överstiger skoterns värde.
 

HansN

Välkänd medlem
1 jan 2000
196
0
6
Östersund
Kolla med Mickes cykel och motor i Tandsbyn, Jämtland. Jag tror han har 063-754019 men är inte säker. Han har för övrigt lagt in en annons på blocket nyligen där han annonserar ut aktiv delar, sök där.

Mvh
Hans
 

MattiasE

Medlem
28 dec 2005
12
0
1
Karlstad
Nu var det dags att skruva igen, har inte tittat i den här tråden sedan Mickes Cykel och motor försåg mig med en hel låda boggiehjul - Aktiven har gått som en raket (nåja!) sedan dess, ända tills imorse när ena mattan havererade...
Jag har kollat på rinab.se, verkar som att de har mattor till SC20 för 4695:- styck (plus drivhjul etc), men jag tänkte slänga ur mig frågan här om det är någon som vet vart jag ska kolla efter bästa och billigaste matta? Alltså om någon vet någon annan än Rinab som möjligen kan vara billigare.
Problemet med dessa investeringar är ju som med boggiehjulen - prislappen är långt högre än vad skotern är värd...