Aktiv Karibo svårstartad varm

Peppe90

Aktiv medlem
14 feb 2007
80
0
6
Norrbotten
Hej. Jag har en Aktiv Karibo som går som en klocka och startar på 2-3 drag när den är kall. Men när motorn blir varm och man ska starta den så är den hopplös, man kan få dra hur länge som helst och ibland startar den inte alls. Kan det vara så att kolvringarna är slut? Eller vad tror ni? Kompen är 9,5 när den är kall och 8,5 när den är varm.

Mvh Petter
 

torger

Välkänd medlem
25 feb 2010
102
0
6
Östersund
100% säker att de är CdiBoxen! har haft en panther,alaska och karibo och alla har varit lika.. fått bytt på alla 3.. sitter under förgasarn väldigt lätt åtkomligt!
 

Trapper 602 (503)

Välkänd medlem
23 apr 2009
1.288
1
16
29
Haparanda Kommun
kan vara kolvringarna... Det är ju enstonka i karibon men 2 i Grizzlyn...
Det var problemet i min Grizzly, övre kolvringen hade lossnat och släppte komp och kolven hade knackats sönder och toppen var inte desto snyggare...
Gick bra kall men tempen gick allt eftersom upp och sen så började den ryka och bluddra så fruktansvärt, sen vart vi less på att kolla vad som var felet, och dessutom hade fotpackningen gått i höger fot på den.
Dock den cylle som jävlades ordentligt var på mag sidan.
Allt började jävlas när det vart kallt, men när vi studerade kolven så hade felet vart med länge! Minst 2 säsonger...
 

köttbulle

Ny medlem
21 mar 2011
2
0
1
hej. jag har en alaska med samma problem, en kompis sa att det kan vara att bränslet dunstar i förgasarn pga värmen, har dock ett annat problem också den är lättstartad men den går bara med choken på och om man gasar minsta lilla så dör den??! gick bra för en vecka sen!?

Älskar min alaska ;(snyft