AKUT! Skotern startar EJ, prime-läckage?!

rev_

Välkänd medlem
19 okt 2006
132
0
6
Hej ! Skulle ta ut skotern från förvaringen idag, har stått i årstids temperatur sen påsk tills idag. Har dragit hur många ggr som helst och när jag primar så får jag inget motstånd, men när jag väl får det så sipprar det ut bensin vid prime-knappen. Minns att det var sådär förra gången den skulle igång första gången för året också, men då gick den till sig efter ett tag och läckte inte mer.. Kan vara en packning som torkat för tillfället? Har inte kollat stiften än för verktygslådan har varit på flykt, men ska göra det nu. Men vad säger ni om primern, brukar dom kunna hålla på så? Skotern är en mxz 440x -00 om det är nyttigt.
Tacksam för snabba svar! Tack på förhand.
MVH Rev
-------------------------------------------------------------
Problemet LÖST! Blåste i tanken tills jag blev illröd i ansiktet medans jag prima :D ..

Nu till ett annat problem... När jag fick igång den gick den upp i 6000 varv och stannade där, pumpgasade ett par gånger under ca 2 min, men den vägrade gå ner.. Antar att det bara är att ställa ner tomgången (?) och hur kan den ha höjt tomgången av sig själv?
Måste man ställa båda förgasarna exakt på millimetern då man sänker tomgången?

MVH
 

KimAlexander

Välkänd medlem
14 jan 2005
894
0
16
Gällivare
kika även packboxen bakom primärvariatorn(den på motorn) de bästa o kolla om de e helt är å ta startgas å spraya på gummina, ökar den i varv äre bara byta gummit/gummina
 

Blizzard467

Välkänd medlem
21 jan 2008
158
0
6
Robertsfors
Blev likadant med min blizzard och då såg jag att det var ett läkage på tanken och varje gång fick man blåsa i tanken för att primern skulle fungera. tanken måste vara helt tät annars får primern svårt att suga bensinen.
 

rev_

Välkänd medlem
19 okt 2006
132
0
6
Tack för alla svaren! Sprayade med startgas på insugsgummi och slangar men den gick inte upp i varv ett piss :(, Plan 2 ?