*AKUT*Switchback assault -11 stryper/tvekar vid fullgas

Niklas_H

Välkänd medlem
7 feb 2011
148
0
6
Boden
Som rubriken lyder så tycker inte skotern att det är så kul att gå på fullgas.. Börjar med att den tvekar men fortsätter man hålla fullt så går den sen bra i en sekund, sen dåligt i 2-3 sekunder och sen bra igen i en sekund osv osv.. den var in på 160-mila servicen för ca 2 veckor sen och idag är första gången sedan dess som jag kört. Innan servicen så gick den som den skulle.

Självklart är det ju påsk och man är i stugan när något sånt här händer och kan inte få tag i handlaren så hoppas att någon här har nån idé om vad det kan vara och med lite tur även har en lösning?

Mvh Niklas
 

MikalJonsson

Välkänd medlem
21 feb 2006
626
0
16
Börja med att byta tändstift och kapa tändkablarna 1cm där dom går in i tändhatten, gänga sedan på tändhattarna så du känner att dom går i botten ordentligt.

Min maskin hade också knepiga tvekningar för sig, jag gjorde detta och då blev min bra iaf. Det är ju såklart inte säkert att det är samma för dig.

Annars är det nog som "ProRmk77" skriver.
 

Niklas_H

Välkänd medlem
7 feb 2011
148
0
6
Boden
handlarn trodde precis som ProRMK77 att det är fukt i tps kontakten. Skall kolla detta när jag är upp till stugan nästa gång! Är den krånglig att komma åt?