Alla lysen borta ski-doo expedition.

snoddas78

Medlem
30 mar 2016
5
1
3
Norr om polcirkeln
Expedition 1200 2011års alla lysen försvann idag. Halvljus/helljus bakljus/bromsljus. Alla lampor hela Alla säkringar hela även inge ström i 12volts uttagen. Displayen den lyser å funkar som den ska. Nån som har nå tips?
 

Boost III

Välkänd medlem
19 feb 2009
10.635
798
113
Kramfors
Mät om den laddar batteriet som den ska typ 13,8-14,8 volt på 3500varv. Den kan ladda neråt 12,8-13 volt på tomg så du vet. Om den inte laddar alls så är de nog voltregulatorn som troligen även är en laddregulator. Jag är osäker på om batteriet ger ström till lysen och display, de kan va förbikopplat så de får ström från voltregulatorn därav att lysen fladdrar även om du har bra ström i batteriet.
 

snoddas78

Medlem
30 mar 2016
5
1
3
Norr om polcirkeln
Mät om den laddar batteriet som den ska typ 13,8-14,8 volt på 3500varv. Den kan ladda neråt 12,8-13 volt på tomg så du vet. Om den inte laddar alls så är de nog voltregulatorn som troligen även är en laddregulator. Jag är osäker på om batteriet ger ström till lysen och display, de kan va förbikopplat så de får ström från voltregulatorn därav att lysen fladdrar även om du har bra ström i batteriet.
Har hittat felet testade byta ett relä då hoppade allt igång. De jag även testat mäta den laddar å allt sånt. Men var 50amp relät som hade lagt av.
 
Reactions: Boost III