Allmänt snack om Pro-x

Matteh

Aktiv medlem
27 mar 2008
96
0
6
Uppsala
Grenröret som sitter på Pro X bygger neråt istället för rakt fram/uppåt som det gör på Edge.
ja jag såg det på farsans rmk. han har gjort en egen ljuddämpare så ville jag ha den istället men den passade inte (tår i ögat)
 

Sony

Välkänd medlem
1 jan 2000
127
0
16
43
Sundsvall
Kör igång tråden lite granna.

Jag kör en Pro x2 600 -04 och kompisen en Pro Xr 800 -04. Men på hans så är körställningen framflyttad och man står avsevärt mycket bättre på den. Går detta att lösa på min också utan större ansträngningar. Tänkte dom är ju jäkligt lika varandra.

Tacksam för svar !

/Robin
 

Sony

Välkänd medlem
1 jan 2000
127
0
16
43
Sundsvall
Det jag ser som skillnad på dom är att han har en lite kloss längst upp på styrinfästningen, som gör att den flyttas fram 2-3cm. Även ett urtag i huven så styrstången får plats. och en annan "torped plast" vet ej va den heter på skoter.
 

Knatte1

Medlem
3 dec 2010
22
0
1
tycker ni att orginal stötdämparna är bra? mina är åt helvette dåliga. Vad ska man köpa för nya tycker ni?
 

tofferacing

Välkänd medlem
15 dec 2008
297
0
16
prärien
tycker ni att orginal stötdämparna är bra? mina är åt helvette dåliga. Vad ska man köpa för nya tycker ni?
Lämna iväg dom till nån som kan chimmsa om dämpare å få det gjort så ska du se att Dina cowboy dämpare från walker ewans blir kanon
 

antemannen

Medlem
29 nov 2009
32
0
1
tja tja !

undrar vad fabriksinställningarna på fuggarna och oljepump är på en Pro X2 800?

måste ställa in mina...btw, visst skruvar man medsols för fetare blandning på fuggarna? då åker väll skruvarna inåt? och hur ska oljepumpen vara inställd? hur många mm ska man skruva på den?
 
D

Deleted member 20088

lånar tråden lite, kör själv en edge 600, har funderingar kring att flytta fram styrstången, hur mkt mer kan man vinkla den uppåt utan att man behöver göra några ändringar på "botten"? Mvh!