Alulist fotsteget

pwr2satsfy

Välkänd medlem
3 nov 2007
258
0
16
Halland
Hej, jag är ute efter den aluminiumlist (är struktur i den och funkar även som halkskydd) som sitter längst ut på fotstegen som nitas fast.
behöver ha två st för min ombyggnad.
Nåra tips om var jag kan få tag i dem, går ju att beställa nya orginal men vill gärna hålla ner kostaden.
 

stecka

Välkänd medlem
24 okt 2005
3.128
1
36
Jämtland,Lit
den där i länken nitar man inte. Har inte hittat någon som har här i Sverige letade lite ifjol men hittade bara ifrån NA
 

andrel2

Välkänd medlem
1 jan 2000
650
2
18
Arjeplog-->Umeå
Går väl att köpa den som sitter org på den skoter du spanat in, sitter väl fina på nytron och rs skotrarna?
Frågan är väl bara vad det kostar...
Mvh
 

pwr2satsfy

Välkänd medlem
3 nov 2007
258
0
16
Halland
Är ju just det med kostnad, vill gärna hålla nere kostnaden på den typen av delar. Lägger gärna mer pengar på variator/motor drivlina mm.
 

pwr2satsfy

Välkänd medlem
3 nov 2007
258
0
16
Halland
tack för länken men inte riktigt vad jag menade. Låt säga att du har ett fotsteg utan någon kant som tex mountaincat 01 så är det nitad en lit längst ut på fotbrädan, en sån list är jag ute efter.
 

k-len

Välkänd medlem
12 jul 2005
8.891
38
48
36
mellansel
www.skoterlon.nu
aha, då är jag med. Sitter på alla nyare arctics med ZR3 chassiet.

Är det till kort eller lång tunnel du är ute efter? jag kan tänkas få över som passar på en kort tunnel nämligen, då jag skall montera ny tunnel på thundercaten.
 

pwr2satsfy

Välkänd medlem
3 nov 2007
258
0
16
Halland
Ok, tack för svaret, men fick tag i en idag från en 800 mc, ska ha den till en 136" tunnel som jag skall modifiera lite......