Aluminiumvändhjul

12 okt 2006
46
0
1
Edsåsen/Östersund
Hej. Jag heter Björn Högberg och är på gång att starta upp ett företag här i sverige som ska tillverka Aluminiumvändhjul. Detta blir då som en slags marknadsundersökning.

Mina frågor är då:

1. Har DU något intresse av att köpa ett par schyssta vändhjul antingen med originaldesign eller med någon egen design. Allt är möjligt bara man hör av sig till mig när produktionen är igång.

2. Vilket pris kan man då kunna tänka sig att betala för ett par?

Mycket tacksam för seriösa svar. /Björn

Virre

Välkänd medlem
9 jan 2006
628
0
16
Kiruna
Hej björn

Jag hadde lätt kunnat tänka mig att köpa ett par Aluminiumvändhjul från ditt företag.

Jag hadde kunnat tänka mig att betala ca 800 kr per vändjul

Hoppas att det blir någonting av med din ide
//Virre

k-len

Välkänd medlem
12 jul 2005
8.891
38
48
36
mellansel
www.skoterlon.nu
TJo!

likt som virre skulle jag lätt kunna pröjsa ca: 800 per hjul. Men om du skulle kunna pressa ner priset lite till så lovar jag att du skulle få fler kunder. För desto billigare = desto fler som köper. Och när mågna har det, och far och grillat, och gamla evert ser hjulen, så frågar han vad dom kostar. Och är dom då billiga, så tror jag säkert att visa som inte funderat på det förut, kan tänka sig köpa ett par.

jaja, mina 2c.

jammen600

Välkänd medlem
14 dec 2004
1.395
0
36
Timrå
Håller med k-len! om man vill ha 4 vändhjul så blir det inte billigt (3200:) då känns det som man kan köpa en reservmatta istället.
:rolleyes:

k-len

Välkänd medlem
12 jul 2005
8.891
38
48
36
mellansel
www.skoterlon.nu
mjo. En annan sak som vore jävligt fint skulle vara om du hade "paketpriser"...

typ 4 vändhjul, och 4 boggiehjul (2 nere och 2 uppe där mattan hänger). För runt en 3-4 tusen. Tror jag många skulle nappa på bara designen skulle vara den rätta (vanligt 5-spoke och 8-spoke är inte så snygga enligt migt)

Baloo

Aktiv medlem
28 okt 2005
64
0
6
Jokkmokk
Försök att lägga dej lite billigare än alla andra på marknaden, då kommer dom att sälja.

Själv så tycker jag arr 8-spoke är snyggt..

The Engineer

Välkänd medlem
1 jan 2000
228
0
16
Ja runt 500 kr styck bør vara ett rimligt pris.....Om du också tar emot bestællningar direkt mot kund så kan du sækert ta ut lite extra! Jag kan ju rita upp ett vændhjul i 3d och skicka till digom du vill! Antar att du kør någon typ av cnc och mastercam så får du en fil av mig tex hur jag vill mina hjul ska se ut kan du lætt spotta ut 2 stycken......

Førstår du hur jag menar?

Lycka till

2stroke

Välkänd medlem
31 dec 1999
4.445
2
38
Norrbotten
www.lynxtalk.se
Priset är det som avgör !

Hej.

Jag heter Björn Högberg och är på gång att starta upp ett företag här i sverige som ska tillverka Aluminiumvändhjul.
Detta blir då som en slags marknadsundersökning.

Mina frågor är då:

1. Har DU något intresse av att köpa ett par schyssta vändhjul antingen med originaldesign eller med någon egen design.

2. Vilket pris kan man då kunna tänka sig att betala för ett par ?

/Björn
Mera och flera vändhjul åt folket !! :D

För att detta skall bli en produkt som även ägare av äldre maskiner skall tycka vara ok prissatt och inte bara ägare av värsta och nyaste sorten så måste priset ner till ett minimum !
Men igengäld så lär du då sälja mångdubbelt fler hjul !

1. Ja , om priset är attraktivt !

2. Max 400:- / st. för någon av dina "standard" designer.

.

vidamic

Välkänd medlem
5 sept 2004
1.098
0
16
Gör mängdhjul som är "billiga" sen designade som är dyrare även kanske egen design efter önskemål. Glöm inte foton på färdiga hjul även monterade, bilder säljer bättre.
Jag är intresserad.

Nordda

Välkänd medlem
13 okt 2005
3.154
1
36
35
Helsingfors, Finland
www.pixbox.se
Mera och flera vändhjul åt folket !! :D

För att detta skall bli en produkt som även ägare av äldre maskiner skall tycka vara ok prissatt och inte bara ägare av värsta och nyaste sorten så måste priset ner till ett minimum !
.
Håller med 2stroke; Vi ägare till veteranare skulle också vilja ha lite aluhjul till skotran, så man inte behöver köpa sig en nyare och dyrare skoter bara för att få det att blänka lite extra i boggien. ;) Skulle kunna tänka mig såna på Blizzen faktiskt :D Vad blir storlekarna? jag vet bara att jag skall ha 192 mm ytterdiameter på mina iaf. Hur mycket tum det är har jag ingen aning om som alla verkar mäta med nu :confused:

jammen600

Välkänd medlem
14 dec 2004
1.395
0
36
Timrå
Hej. Jag heter Björn Högberg och är på gång att starta upp ett företag här i sverige som ska tillverka Aluminiumvändhjul. Detta blir då som en slags marknadsundersökning.

Mina frågor är då:

1. Har DU något intresse av att köpa ett par schyssta vändhjul antingen med originaldesign eller med någon egen design. Allt är möjligt bara man hör av sig till mig när produktionen är igång.

2. Vilket pris kan man då kunna tänka sig att betala för ett par?

Mycket tacksam för seriösa svar. /Björn
Du ju sälja med lr utan lager för ska man ändå byta så är det väl lika bra att göra det riktigt på en gång, helst då skf lager men det kanske finns billigare som är lika bra men det tvivlar jag på och ännu längre fram om du orkar med så kan du göra fjärdehjuls kit.

The Engineer

Välkänd medlem
1 jan 2000
228
0
16
Kikat lite på diverse företag som säljer vändhjul och tror som 2stroke...sälj till ett minimun..sett allt från 500 kr till 1500kr STYCK! :)

r-dish

Välkänd medlem
9 feb 2005
172
0
6
LULEÅ
Jo skulle vara grymt intressant om priset låg kring 500 kr! Om du kan komma ner i dom prisklasserna så skulle du nog sälja en jäkla massa.