ang boost bottle och prox2 dyna på xc 700 -99

lökarn

Medlem
25 sept 2011
30
0
1
Östersund
Tjena tänkte montera en boost bottle på min polaris xc 700 -99, är det bara montera den och se glad ut eller? och prox2 dynorna passar den på min tank eller måste jag köpa en edge tank?

Tack på förhand :)
 

morpeus

Välkänd medlem
13 mar 2006
426
0
16
bara att montera å se glad ut på boost bottle i alla fall, dynan vet ja inte. Vet inte hur din tank ser ut ;(
 

600 cfi

Välkänd medlem
18 dec 2008
542
15
18
norrbotten
Det som kan göra att du inte ser så glad ut längre ett tag efter montaget av boostbottle är ju risken att insugsgummina spricker sönder! Skotern har ju hunnit bli 13 år och troligtvis är insugsgummina lite trötta redan nu, och om än boostbottlen är lätt så skapar den små brytningar i gummit hela tiden.
Skippa boostbottle! Jag har haft 2 st polaris 700 med keihin-förgasare och min rekommendation är att du försöker få tag i ett par VForce reedkorgar istället. Sen ser du över nåltyp samt bestyckning så får du en motor som går hur bra som helst. Inte bränslesnålt men bra.
 

groban

Välkänd medlem
10 jan 2007
3.251
4
38
Skellefteå
Boost bottle funkardebra på min förra samt på sambons skoter (xc700), hade även v-force 3:eek:r på min förra och såhär i efterhand var det absolut inte värt investeringen.
Dynan är jag rätt säker på att den inte passar.