Arctic Cat 660 röker olja

UlfGrimsby

Ny medlem
30 nov 2023
2
0
1
65
Dala-Husby
Arctic Cat 660 röker olja. Snöskotern har ny renoverad turbo och har inte gått så långt. Funderar om det kan vara vevhusventilationen. När jag googlar lite på Suzuki 660 (bilar) verkar det kunna vara PCV-ventilen för vevhusventilationen. Var sitter den i så fall på Arcticen?
 

Boost III

Välkänd medlem
19 feb 2009
10.635
798
113
Kramfors
Varför renoverades Turbon rök den innanm renovering? Ja vevhusventen kan va igensatt eller ispropp om den står ute.
Jag vet inte var den sitter men sök ovanpå ventrilkåpa till att börja med. Kolla Arctc cat sprängskiss så lär du se den.
 

UlfGrimsby

Ny medlem
30 nov 2023
2
0
1
65
Dala-Husby
Varför renoverades Turbon rök den innanm renovering? Ja vevhusventen kan va igensatt eller ispropp om den står ute.
Jag vet inte var den sitter men sök ovanpå ventrilkåpa till att börja med. Kolla Arctc cat sprängskiss så lär du se den.
Stog två år på en verkstad för drivaxelbyte. Saknades tydligen drivaxel pga pandemin. När jag hämtade den rykte den. Får vara glad att jag hann hämta den innan firman gick i konkurs. Då sa de att turbon troligen behövdes renoveras. Så här i efterhand är jag inte så säker på det, kändes inte glapp. men i vilket fall som helst renoverades den av Turbotech i Strömsund . Tack för tipset jag får leta vidare.
 
Last edited:

Boost III

Välkänd medlem
19 feb 2009
10.635
798
113
Kramfors
Stog två år på en verkstad för drivaxelbyte. Saknades tydligen drivaxel pga pandemin. När jag hämtade den rykte den. Får vara glad att jag hann hämta den innan firman gick i konkurs. Då sa de att turbon troligen behövdes renoveras. Så här i efterhand är jag inte så säker på det, kändes inte glapp. men i vilket fall som helst renoverades den av Turbotech i Strömsund . Tack för tipset jag får leta vidare.
Du vart garanteat blåst på turborenoveringen för de går inte köra slut på en turbo i snöskoter för de klarar mer än 20000 mil i den motorn.Undantag är om man får in stora mängder snö eller småfåglar.