Arctic Cat F6 EXT -04??

grundsjöbon

Välkänd medlem
13 jan 2012
186
0
6
28
grundsjön och härnösand
Hej! har lite funderingar om en arctic cat F6 EXT -04, hur är dom? Vad är det för matta på dom? Är dom smidig? Jag funderar på en sån eller en lynx ranger mountain 800 -04, vilken är bäst tycker ni? :) Tack på förhand

Lite dumt kanske att fråga de på arctic cats sida men men :p
 

A-Cat

Medlem
8 nov 2012
44
0
1
Umeå
Sköna att köra med skottsäkra motorer, tror det är en 345 om det var det du undrade men är inte helt säker :)

Jag själv tycker att F6 är mycket skönare och roligare att köra med bättre motor.
 

odysse

Välkänd medlem
17 jan 2008
3.531
3
38
luleå
det är 32 mm kammar , jag äger själv en f7 ext som jag varit mkt nöjd med men jag kan ändå inte rekomendera den , min är rejält påkostad ! för det 1a är dämparna kass , den har lägra kammar än en kort f7a och boogien har inte samma underhållande viktförskjutning , köpe en kort f7a den går lika bra i snön och är mkt roligare ...
 

Mange^

Välkänd medlem
16 dec 2007
826
1
16
Sundsvall
En F7 har endå längre matta än en "kort" skoter

325x35x35 är den mattan orginal, och dom tar sig sjukligt bra i snön må jag säga, hade dock en F6 själv ett tag, och har aldrig blivit så imponerad över lössnö egenskaperna hos en "kort" skoter.

Sedan så är motorerna i det närmsta skottsäkra, och bra med effekt (F7).
 

tobbe-e

Aktiv medlem
9 mar 2011
90
0
6
Sundsvall
Att ext'n inte är en renodlad lössnömaskin säger ju sig självt, men som en mixad maskin skulle jag alla dagar i veckan välja den före något annat i prisklassen.
Inte klumpig efter led och sväljer det mesta till skillnad mot en kort och ute i lössnön så klättrar den ändå bra och är väldigt lätthanterlig.
Och som mange skrev så är det 35 och INTE 32mm kammar på mattan.
Är med lite ångest jag annonserat ut min nu, men tänkte köpa något nyare till i år och då måste man ju sälja och göra plats först. :)
 

odysse

Välkänd medlem
17 jan 2008
3.531
3
38
luleå
mange skrev att den korta har 35 mm kammar , EXTn som tråden handlar om har bara 32 mm vilket är märkligt , en 38 eller 44a borde ha varit std ....
 

odysse

Välkänd medlem
17 jan 2008
3.531
3
38
luleå
de tror jag inte , för de har aldrig tillverkats en matta med måtten 144 x 13.5 x 1.375 , om den var nerkapad eller avsmalnad så stämmer det givetvis
 

Fish

Välkänd medlem
29 dec 2009
990
1
18
Arbrå
Skumt... Ska mäta den igen då. MAn mäter väl från kamroten till toppen förstår jag? alltså från ovansidan av mattan up till toppen av kammen?
 

odysse

Välkänd medlem
17 jan 2008
3.531
3
38
luleå
ja men inte efter kammen får då blir det mera .. utan tumstocken skjutmåtten ska stå vinkelrätt från kamroten ..
 

Fish

Välkänd medlem
29 dec 2009
990
1
18
Arbrå
precis. dock glömde jag bort å mäta den idag då jag va dit, men du har förmodligen rätt iaf, du brukar ju sällan ha fel om dessa maskiner ;)