Arctic Cat F7 förlänga boggie?

niklasarctic

Medlem
26 apr 2010
28
0
1
Örnsköldsvik
Jag hade tänkt att förlänga min F7a men eftersom boggie bredden är den bredden som den är, så är det ju inte direkt bara att göra.

jag har undrar hur jag ska göra på bästa sätt?
kan man ta boggieskenor från någon annan boggie och skruva dit? isåfall vilket märke?

Jag vill ha min 365*34 med 50 kamhöjd typ, och har en matta här men den är 40 bredd, kan man kapa den? har läst att visa gjort det


tack på förhand!
 

Stins1!

Välkänd medlem
15 mar 2008
5.264
10
36
Sundsvall
Varför skulle du inte kunna förlänga original boggien ? Den är lika bred som alla vilken annan sport skoter du väljer. Är bara mattan som är smalare.

Går kanon att kapa mattor, bara köra på.
 

niklasarctic

Medlem
26 apr 2010
28
0
1
Örnsköldsvik
Jo har pratat med honom, och fick ett pris 2500kr för förlängningkit med extra vändhjul och alltman behöver till.
Kunde få köpa en matta billigt också men tyckte 32mm kammar är för lite.

så ha ju en matta hemma somär 52 kammar på som jag kapar isåfall.
har ni tips på hur man kapar mattor?
vilket verktyg och ifall man ska lägga på något på dom kapade sidorna typ nå extragummi eller dyl?!
 
A

axelsson_vpg

Jo har pratat med honom, och fick ett pris 2500kr för förlängningkit med extra vändhjul och alltman behöver till.
Kunde få köpa en matta billigt också men tyckte 32mm kammar är för lite.

så ha ju en matta hemma somär 52 kammar på som jag kapar isåfall.
har ni tips på hur man kapar mattor?
vilket verktyg och ifall man ska lägga på något på dom kapade sidorna typ nå extragummi eller dyl?!

Tjena!

Hur gick det med kittet? Är på G att handla F7 och då ska han förlängas och med 51' mm kammar! Berätta nu de du vet ! :)