Arctic Cat M8 -07

8 dec 2008
20
0
1
Luleå
Kört både M7 och kör nu m8 07a 141". Funkar kanonbra och m8an drar betydligt mindre soppa än m7an gjorde. Brukar ligga på 2 - 3 l/mil beroende på och jag snålar sällan med gasen ! Dock är orginalmattan totalt värdelös så har du läge bör du byta. Eftersom nyare crossfire ligger på samma mått kan du enkelt hitta 57 mm matta av nyare modell som är helt galet bra. Skaffade sån och jag kan inte vara annat än förbluffad vilken skillnad. Mitt råd, ta bort orginalmatta sälj och köp ny 57 matta. Då ska det mycket till om du sitter i skiten och då sitter du rejält !

Finns nog inte så överdrivet många vanliga fel på M-serien eftersom den har varit med länge och börjar bli ganska stabil. Det som även kan vara busigt är att du fixar reeds eller variatorkitt så blir hon extra rapp.
 

Airoh

Aktiv medlem
8 jul 2010
94
0
6
Sorsele
Ångrar än idag att jag sålde bort M8:an! Den gick kanon bra samt väldigt lätt körd. Drog inge soppa eller. Styret va mega skönt men det hade jag höjt med 2 tum också. Mseriens variatorkalibrering som kommer till Sverige är inte bra. övervarva ganska mycke eftersom man ska tydligen kör på 2 tusen meters höjd. Om du tryck dit 80 grams vikter så öka du 10 km/t i lössnö samt du ligg på 7600-7700 varv då effekt toppen ligg på 7500. Ångra som sagt jag sålde den för efter den ha man bara haft skit skotrar. Hitt du nån så köp, dom vara inte länge ute på internet.