arctic cat zl 600 problem.. hjälp!

splax

Medlem
5 feb 2015
12
0
1
finland
jag har en zl 600.. lade i nya kolvar och honade cylindrar. körde 2 veckor, då rök toppackningen.. när jag nu tog isär skiten såg jag att den skurit, ena kolven helt förstörd och kolvringarna är fastsmälta. (bild kommer) pga. kylvattnet har jag hela vevhuset fullt med snösörja å jävelskap. hur ska jag få detta rengjort och vilka kolvar ska jag köpa? tack
 

Slätabjörnen

Välkänd medlem
15 dec 2012
1.512
4
16
Falun
jag har en zl 600.. lade i nya kolvar och honade cylindrar. körde 2 veckor, då rök toppackningen.. när jag nu tog isär skiten såg jag att den skurit, ena kolven helt förstörd och kolvringarna är fastsmälta. (bild kommer) pga. kylvattnet har jag hela vevhuset fullt med snösörja å jävelskap. hur ska jag få detta rengjort och vilka kolvar ska jag köpa? tack
SNÖSÖRJA! Där är ju inte orsaken kylvatten brusten toppackning.

Din maskin har helt enkelt käkat snö i massor och det sedan orsakat både skärningen och att packningen blåst. Jag skulle heller inte vara förvånad om någon vevstake blivit krokig. Tyvärr!
 

splax

Medlem
5 feb 2015
12
0
1
finland
jo har ur motorn och tänkte ta isär vevhuset men hur svårt är det? vad behöver jag gå igenom? hur ser jag om stakarna å veven är hel? kolvar vill jag hitta för typ 1500..