arctic motor på en gokartram, HJÄLP!

25 feb 2009
28
0
1
Stöde
Hej! Jag har en gokart ram som jag satt en arctic cat puma motor på. 280cc som ni säkert vet! Men nu behöver jag hjälp! Jag har byggt så jag har tanken rakt ovanför förgasaren och bränsleslangen rätt ner så jag slipper ha soppapump. den går en tag men sen tvärdör den. och nu funderar jag på om det har med tändningen elr soppan att göra. går det ha pulsslangen från veven bara hängandes elr ska man plugga den ? kan det vara cdi:n som gett upp ? jag behöver lite tankar och förslag på lösningar nu. för det har kört fast sig i huvudet.
MVH / Staffan
 
25 feb 2009
28
0
1
Stöde
gnistorna är det inge fel på alls och stiften är nya. den går klockrent ett tag. men de är alldeles som att bensinen tar slut och då absolut tvärdör den. men sen är de bara att rycka igång den efter nån minut igen. knepigt som fan! men hur är det där med pulsslangen(som sitter på soppapumpen i vanliga fall) ? vad ska jag göra med den ? kan de vara felet ? :O jag tror ju inte det men jag vet inte. blir trött på de här:hmmmm:
 
25 feb 2009
28
0
1
Stöde
Jag har fått bukt med problemet nu. Det var flottören som var krokig :S och hur fan de har kunnat gå till de vettefan men så var det iaf. och Jag kom ju på de där att den får mindre komp om jag har slangen öppen:p klantigt av mig att inte tänka på det. men har det kört fast sig i huvudet så har det som sagt. Men det knepiga med det är att det går att köra utan pluggad slang :S fråga inte varför men jag har pluggat den ändå för så måste det vara utan soppapump. och soppatanken har jag gjort själv, och den är med lufthål :) så det var inge probs med det.!