Assault -09 (lite panik)

fanzy

Välkänd medlem
27 nov 2006
2.335
9
38
Lycksele
Lutar mot att jag ska fara å titta på en sån imorron.
Har suttit och sökt och läst en hel del trådar om dessa maskiner.
Bludder år 1000 olika mappningar.
Men frågan är nu. Hur går maskinerna med den senaste mappen?
Dukar den fortfarande?
Hur törsdig är den?
Eller ska man måsta köpa till Slp system och Pc5 åt dom på direkten?

Sitter å kör en RR idag som funkar toppen och vet inte om man blir besviken på assaulten.
Byter pga av att jag vill åt en längre maskin som tål smisk.

Skotertoken

Välkänd medlem
12 jan 2007
2.180
0
36
Arvidsjaur
Kan inte svara hur du ska göra, men jag skulle sätta pc5 för att vara säker. Soppan ligger dom som alla andra 800:eek:r. Men dom är ett fint grundämne!! :)

fanzy

Välkänd medlem
27 nov 2006
2.335
9
38
Lycksele
Ok. Men med Pc5 finns det någon färdig grundmapp eller är det bänken som gäller? Såg nån annons på Pc5 men då skulle man måsta ha slp system. Sitter bara slutburken på den i nuläget.

Skotertoken

Välkänd medlem
12 jan 2007
2.180
0
36
Arvidsjaur
Nej nog kan man justera till dom utan bänk. Och du vill ändå inte åka slp mapen, för den går inte riktigt fint på den heller. Så man måste justera lite själv om man vill ha 100% ut ur dom. (och få mer tillförlitlighet)

Varnar dig även för att åka på andra reeds än standard, det verkar som det bara är standard som håller en längre tid.

fanzy

Välkänd medlem
27 nov 2006
2.335
9
38
Lycksele
Ok. Blir det nu affär så ska jag ladda in den senaste mappen då det inte var gjort. Han sa att den vill blöddra här nere. Men i fjälls gick den bra.

Vad händer med reedsen? Mattas dom av eller börjar det släppa bitar ur dom?

Larsson400

Välkänd medlem
30 jan 2006
264
0
16
Storvik
Min går bra efter senaste mappen! Snittade 2l/milen senaste ledåkningen och då var det ingen fisåkning utan höll samma tempo som 4 st IQ 600 RR :)

Dock blir det en PC5 till nästa säsong, är ändå inte riktigt nöjd med toppeffekten..känns som det fattas lite iaf.. Fast kanske en annan som har blivit van med effekten helt enkelt :)
Men är en riktigt skön skoter, lättkörd och ett jävulskt bett i mattan! Har åkt på samma rem i snart 100 mil också :)

fanzy

Välkänd medlem
27 nov 2006
2.335
9
38
Lycksele
Tack Larsson400. Roligt att hör lite positivt om skotern med :)

Ang reedsen så får man väl plocka upp dom och se hur dom ser ut.
Men gissar att då det ska vara original så lär man ju inte byta dom för skojs skull. Lär väl inte va gratis.