Assault gårt på en cylinder på låga varv..

E

ejwbegysv

Någon som har några tips då jag inte alls är sugen på att åka ner med skotern till ÅF:en efter dagens snöfall...

På halv till full gas går skotern bra.. på låga varv går den endast på 1 cylinder och ibland in på nödprogrammet..

Har bytt stift, bytt till 10% etanol pluggen, gjort rent avgasportarna (så gått det gick då den vänstra ej går att få ut utan att ta lös styrstag?).. kollat alla slangar och kablage...

Assault 2011, 145 mil på mätaren...

ajsman

Välkänd medlem
26 mar 2009
994
0
16
Gävleborg
Polarn hade samma fenomen med sin ifjol. Den surade dock också ner sig på tomgång. Det visade sig vara en tändkabel som var dålig. Men den skar senare på vintern, om det berodde på nersurningen eller inte låter jag vara osagt. Men det var ett "läppen" nere i cylindern som gick av skrotade motorn. Han fick en ny på garantin. Men kolla tändkablarna.. :)

/Engman

Edit: Vi kommer upp på Torsdagkväll. Ska ringa och boka stuga imorgon.

E

ejwbegysv

Ja soppa får den iaf.. vänster stift är rejält blött... hur det är med gnista har jag ej kunnat kolla då jag var själv i verkstaden.. ska kolla det imorrn...

ajsman

Välkänd medlem
26 mar 2009
994
0
16
Gävleborg
Ja soppa får den iaf.. vänster stift är rejält blött... hur det är med gnista har jag ej kunnat kolla då jag var själv i verkstaden.. ska kolla det imorrn...
Han provade med andra tändkablar från en Arctic och då gick den bra. Dock ville inte gummiservice göra något åt det.........