Assault RMK 2011 dör/går dåligt vid skidres och dåligt med soppa..

E

ejwbegysv

Två gånger i helgen dog skotern när den hade skidorna i luften en lite längre stund... Första gången hade jag rätt dåligt med soppa i skotern, den andra gången (2 dagar senare) så hade jag strax under halvtank...

Efter detta har hänt går det ej att få igång skotern, eller jo den går några sekunder på tomgång... Ända sättet att få igång den är att åka hem och hämta 20 liter bensin och fylla i, då startar den direkt..

Antar att det är något fel i tanken? Att den suger luft? Tips?

:mad2:

E

ejwbegysv

Ser ut så här i tanken.. vet dock inte riktigt hur det funkar..

tank.jpg

fanzy

Välkänd medlem
27 nov 2006
2.335
9
38
Lycksele
Ja du har ju en pickup längst bak och i mitten. Så än om du åker på rulle så måste det ju nästan vara soppatorsk för att den inte ska kunna få bränsle.
Låter konstigt att den startar då du fyllt på bränsle.

m0ngoloid

Välkänd medlem
13 aug 2010
5.346
2
38
Norsjö
Men om han har en slang i tanken med en vikt på , kan det inte vara så att vikten har lossnat ?

E

ejwbegysv

Jo jag har kollat på det men man ser ju inget speciellt genom att titta på det :)

prormk163

Välkänd medlem
10 jan 2012
1.658
7
16
Pajala
Käns som du har ett läkage lite högre upp,typ mellan pump å botten fästet,iomed när du fyller mkt. bränsle så funkar det?

E

ejwbegysv

Här är sista gången när jag hade strax under halvtank.. Stängde av skotern för att byta rem (som hade fransat sig).. gick sen ej att starta skotern trotts att vi ställde den plant eller lutade den framåt.. Åkte hem å hämtade 20 liter sås och då startade den på 3:e försöket.

[video=youtube;KN1t6oQPWRQ]http://www.youtube.com/watch?v=KN1t6oQPWRQ&feature=youtu.be[/video]