avdragare till primär variator

egut

Medlem
25 dec 2004
42
0
1
36
boden
jag undrar vilka gengor det är på variatorn, har hört att det skulle vara 9/16 men sen när jag skulle ta lös variatorn så insåg jag att det inte är riktigt rätt.
undrar även vars man kan få tag i en sådan för en billig päng(inga 800kr direkt)
köper gärna en beggad, ska ändast andvända den en gång.

skulle värkligen uppskatta om någon svarar på min fråga, börjar bli måtligt läss på skoter bygget .

Gbr

Välkänd medlem
11 aug 2004
1.137
4
38
Örnsköldsvik
Jag värmde lite med gas och sen startade jag motorn och gasade lite så lossnade den. Kan inte så smart men det funkarde iaf.

Sauce

Välkänd medlem
9 feb 2005
216
0
16
Sundsvall/Vemdalen
egut skrev:
jag undrar vilka gengor det är på variatorn, har hört att det skulle vara 9/16 men sen när jag skulle ta lös variatorn så insåg jag att det inte är riktigt rätt.
undrar även vars man kan få tag i en sådan för en billig päng(inga 800kr direkt)
köper gärna en beggad, ska ändast andvända den en gång.

skulle värkligen uppskatta om någon svarar på min fråga, börjar bli måtligt läss på skoter bygget .
Måste du äga en egen avdragare då? annars brukar jag låna en firmas avdragare under en kväll för 20kr, eftersom det inte är ett verktyg du använder 100ggr på ett år, eller nja visst kan man säkert skaffa det som hobby oxo, att dra av variatorn 2 gånger i veckan :) Nä men fråga din närmsta skoterhandlare om han han låna ut den under en kväll.

egut

Medlem
25 dec 2004
42
0
1
36
boden
gick och köpte en från duells för ca 150 kr, fick den dagen efter!!

var påväg att skuta låss den med en 3/4unf bult och fett. ett bra tipps om amn inte ids köpa en engen adragare.