Avgaser venture lite eller Multipurpose

Griffe

Medlem
20 dec 2005
10
0
1
Hur är avgasutsläppet om man åker i pulka bakom en venture lite eller en Multipurpose ?
 

Andersson

Välkänd medlem
31 jan 2007
1.338
1
16
Kiruna
Mycket otrevliga på båda maskiner tekniskt sätt på alla maskiner finns ingen standard maskin som har en bra lösning på detta ännu.
Men har du inte tummen mitt i handen så löser du det där enkelt med lite rör och slangar ;)
 

mats_96

Välkänd medlem
8 feb 2007
116
0
6
Kiruna
Hur är avgasutsläppet om man åker i pulka bakom en venture lite eller en Multipurpose ?
Jag kör mycket med pulka o familj bakom. Tidigare var det oerhört svårt att andas i alla 2-takts avgaser, men sedan jag köpte MP:n så har det varit hur bra som helst. Det luktar lite när motorn är kall, men när den är varmkörd upplevs inga avgaser besvärande för de som åker i pulkan. Ett enormt lyft i åkkomfort för de som åker i pulkan.
 

matti

Välkänd medlem
7 aug 2004
1.022
1
16
Långå
www.herjedalen.se
Jag kör mycket med pulka o familj bakom. Tidigare var det oerhört svårt att andas i alla 2-takts avgaser, men sedan jag köpte MP:n så har det varit hur bra som helst. Det luktar lite när motorn är kall, men när den är varmkörd upplevs inga avgaser besvärande för de som åker i pulkan. Ett enormt lyft i åkkomfort för de som åker i pulkan.
Instämmer med föregående talare....int behövs nå slangar odyl när man åker MP :D;)

// Matti