Avgaspuffande RMK 700 -99

mrk

Medlem
20 apr 2008
10
0
1
Har köpt en rmk 700 -99,som har 8 kilo i komp på båda cylindrarna.Det sitter v-force reeds monterat på den.Problemet uppstår endast när motorn är varm.När den står på tomgång eller körs på väldigt låga varv,så "poffar"smäller den frekvent.Har haft många skotrar,men aldrig haft ngt liknande problem.Annars är maskinen servad och fräsch.Misstänker att det kanske kan vara slitna reeds?Tacksam för svar!Ps förgasarna är kalibrerade.

eastbay

Välkänd medlem
31 mar 2008
100
0
16
Härnösand
Sv: Avgaspuffande 700

Hej!

Jag hade lika dant. Kunnde komma även på höga varv, men väldigt sällan. För mig var det tändhattarna som var slitna så dom satt inte så bra på tändstiftet. I mitt fall så gick tändstiften sönder till slut. Då det var som värst så gick det nog ett tändstift per 10-15 mil. Bytte tändhattar sen har jag inte haft dom problemen.

/eastbay

Massa

Medlem
1 jan 2000
38
0
1
Östersund

Jag hade liknande problem med min gamla RXL, och i det fallet var det sönderoxiderade kopplingar på dom seriellt kopplade tändboxarna (eller vad dom nu heter).

Luktar ju tändningsproblem iaf.

tIMBA

Medlem
20 apr 2008
30
0
1
35
kramfors

Jag hade liknande problem med min gamla RXL, och i det fallet var det sönderoxiderade kopplingar på dom seriellt kopplade tändboxarna (eller vad dom nu heter).

Luktar ju tändningsproblem iaf.
Okey tack. ska kolla upp det