Hur reagerar egentligen en skotermotor på att man förlänger avgasssystemet i samband med pulkdragning?
På en fyrtaktare kan jag inte se några hinder bara man har tillräckligt flöde på avgaserna.
Men hur reagerar en tvåtaktare? Tex en Rotax 800 årsmodell säg 2000-2008?
Tvåtaktarna är ju väldigt känsliga med hur piporna (avgasmotståndet) är utformade...minns man ju sen när man trimmade MT5:an. Är det någon som har stenkoll på detta och kanske utav egen erfarenhet bildat sig en uppfattning?
Har inte lyckats hitta någon vettig info på forumet mha sökfunktionen...
På en fyrtaktare kan jag inte se några hinder bara man har tillräckligt flöde på avgaserna.
Men hur reagerar en tvåtaktare? Tex en Rotax 800 årsmodell säg 2000-2008?
Tvåtaktarna är ju väldigt känsliga med hur piporna (avgasmotståndet) är utformade...minns man ju sen när man trimmade MT5:an. Är det någon som har stenkoll på detta och kanske utav egen erfarenhet bildat sig en uppfattning?
Har inte lyckats hitta någon vettig info på forumet mha sökfunktionen...