Avgift leveransservice?

Falk

Medlem
23 nov 2008
22
0
1
Ludvika
Hämtade ut en 2014 Pro RMK för några dagar sen och fick efteråt se på kvittot att handlaren utöver snowcheck prylarna även lagt på en rad på drygt 1000 SEK för "service". Ringde dan efter upp om detta och frågade vad det gällde då jag själv inte betalat det tidigare och aldrig hört talas om detta. Enligt handlaren så la han alltid på en avgift för vanlig lev.service och måste missat om det saknades på ngt kvitto... Har ni varit med om detta, vet ni vad som gäller?
 

aeqvist

Välkänd medlem
16 feb 2008
344
5
18
Skellefteå
Beror ju vad ni snackat om men jag betalar då inte ett öre mer än vad priset vi snackat om när jag köper skoter. Skulle det stå 1000kr mer på kvittot skulle jag be återförsäljaren fara åt h......
 

prormk163

Välkänd medlem
10 jan 2012
1.658
7
16
Pajala
Vad menar han att det är gjort på lev.service för 1000kr?fick du den hemkörd? Har då aldrig hört talas om en sådan avgift....
 

asker

Staff member
Moderator
9 jan 2005
14.084
886
113
Stora Blåsjön
Det är väll något man alltid betalar för egentligen, men det är inbakat i priset på maskinen. Att komma i efterhand är inte snyggt.
 

JiBe

Välkänd medlem
2 feb 2008
816
1
16
Kåge
Montering och leveransservice är nåt som åf står för då det är inbakat i priset för själva maskinen.

Om du däremot ska ha en massa extrautrustning monterat på skotern i samband med monteringen så kan man ju förstå att dom vill ha en slant extra, men då ska det stå på kontraktet.
 

Falk

Medlem
23 nov 2008
22
0
1
Ludvika
Nä, det var inte något jag blivit förvarnad om och när jag ringde och hörde om denna avgift så var svaret att det gällde uppstart och lite olja... Dock lovade handlarn dubbelkolla mitt kvitto och återkoppla så jag utgår från att han rättar till detta. Ville bara kolla om någon annan varit med om detta, det känns ju helt självklart att det ska ingå i priset för maskin.
 

JOK

Välkänd medlem
22 aug 2013
442
2
18
Norrbotten
Givetvis ska det ingå, jag hade skjutit ut mig om nån kom dragandes med sånt svammel till mig!