Bästa hopp skoter

Yamaha_nisse

Välkänd medlem
22 mar 2007
7.744
5
36
Eskilstuna / Åre
www.ayriders.com
IQ 440 ifall du hittar en där chassiet inte är tokslut.. (många är väldigt flitigt använda..:rolleyes:)
Men ska du hoppa är minst 600 ett måste!

Annars Rev med 440 chassiet.
RC / RE har bästa dämperiet..

Ingen av ovanstående skotrar är speciellet dåliga.
F-modell kan du skrota, Sno-pro '05---> är det som gäller då!

Nästan inget "orginal" chassie håller speciellet bra för att hoppa!
 

arjeplogarn

Välkänd medlem
11 mar 2008
3.792
3
38
Residenset
Kan inte påstå att jag hoppade långt i vintras. Men vi var ett ute ett gäng och jag hoppade lika långt som två stycken med varsin C8. Två andra hade en rev-o 600 respektive en sx-viper, de hoppade inte lika långt. Sen var det två stycken till med en f7 respektive en snopro 440 som hoppade längre. Min post är väl egentligen onödig men det går ju att hoppa med en mountain också.
 

Vidgren

Välkänd medlem
15 sept 2006
7.352
40
48
46
Piteå
Kan inte påstå att jag hoppade långt i vintras. Men vi var ett ute ett gäng och jag hoppade lika långt som två stycken med varsin C8. Två andra hade en rev-o 600 respektive en sx-viper, de hoppade inte lika långt. Sen var det två stycken till med en f7 respektive en snopro 440 som hoppade längre. Min post är väl egentligen onödig men det går ju att hoppa med en mountain också.
Hoppa riktigt långt kan du göra med en mach z trippel.. Göra det mer än en gång.... då måste du ha en nyare maskin.

Ska du hoppa varje gång du kör så bör du skaffa dig (som tidigare nämnt)

Iq 440, rev 440 eller en snopro.

Det finns förstås många fina och tåliga maskiner men dessa brukar vara prisvärda..
 

arjeplogarn

Välkänd medlem
11 mar 2008
3.792
3
38
Residenset
Hoppa riktigt långt kan du göra med en mach z trippel.. Göra det mer än en gång.... då måste du ha en nyare maskin.

Ska du hoppa varje gång du kör så bör du skaffa dig (som tidigare nämnt)

Iq 440, rev 440 eller en snopro.

Det finns förstås många fina och tåliga maskiner men dessa brukar vara prisvärda..

Nej, riktigt långt hoppade jag aldrig. Men jag hoppade upprepade gånger och grejorna verkade hålla för det. Vågar mig inte på gissningar i meter för det blir bara ljug. Låt oss säga att jag utan problem låg någonstans över 3-4 skoterlängder i hopplängd. Kanske inte låter mycket men på två ställen fick man en duktig höjd också. Dock är det nästan att man ser till att landa bra varje gång.