Bästa pipan?

kordong

Välkänd medlem
21 feb 2005
132
0
6
Har en 03as F7 motor i min snopro 440 där pipan har spruckit så jag måste byta den. Då till mina funderingar, nån som har erfarenheter av nån eftermarknadspipa tex bikeman, slp eller liknande? Blev det ngn förbättring?
Eller är det lika bra att köpa en beg orginalpipa, eller kanske t o m dubbelpipor + boondocker?

mvh!
 
B

Biosteel

jag har en bikemanperformance pipa på min f7 och kan säga att det vart en sju***** skillnad i mellanregistret på skotern.. men kompletera med ett v-kitt så ska du se på någe som går :)
 
B

Biosteel

köp en sådan singel pipa och behåll original burken på som jag ha gjort så stör man ingen annan :)(=
 

camata

Välkänd medlem
25 okt 2005
3.870
9
38
Instämmer med Dysse.
BMP Stealth Single blir alldeles utmärkt.

Btw, Dysse, bygger de bara på expansionskammaren med ungefär 1" och kortar stingern motsvarande, i sin "Pipe mod"?
Stealth pipen har kring 41,5 mm stinger och standard är det 41 mm. Volymen vatten vardera rymmer skiljers sig endast marginellt, om jag inte har helt slut i huvvet när jag mätte.
 

odysse

Välkänd medlem
17 jan 2008
3.531
3
38
luleå
centern förlängs men vad som görs med stingern törs jag inte svara på , trodde ett tag att bara stingern gick in längre på modden/stealth men så enkelt var det inte , satt en kväll å mätte på std,BM supersingle och stealth och märkte att header pipan var ngt smalare på stealth än på std .. en pipemod jag gjort var att ta bort 1" vid flänsen och lägga till 1" på centern gav 2 ca 2 hk men den föll som en sten på övervarv