backväxel från annan modell? Hur veta?

GST Spyder

Välkänd medlem
12 feb 2009
401
19
18
Rössjö / Örnsköldsvik
Tänkte bara kolla lite snabbt om det passar med back från andra modeller till min indy 500-98:a? Funderar på att montera det om det går, mest för att det är roligt att skruva samt att gumman då får back på eländet när hon skall köra:) Kanske inte är så sugen på att lyfta en massa ;-)

Tänkte således höra om det är så att det är samma backväxel på flera av t.ex. indy modellerna och i så fall hur jag kollar det? Vad måste jag ha och vad bör man ge för ett komplett kit?

Jo jag vet att jag kan sälja den jag har och köpa en med back...men jag gillar att skruva och den här är fräsch och fin i övrigt så..why not prova liksom? :nuts:

GST Spyder

Välkänd medlem
12 feb 2009
401
19
18
Rössjö / Örnsköldsvik
möjlighet att kolla om en back från edge 500 -01 passar? Finns en på blocket nu nämöligen och jag undrar bara om den skulle funka på min indy med? Skruva är inte problemet, utan att veta om det är rätt grejjer så m an slipper köpa helt i onödan.

Finns även en komplett back från en XLT..men det är ju en trippel så jag vet ej om backdelen är densamma eller ej?

Någon som vet?

GST Spyder

Välkänd medlem
12 feb 2009
401
19
18
Rössjö / Örnsköldsvik
ok det blev en back från en XLT. Komplett med kedjehus och allt och även reglaget. Dock så ser reglaget annorlunda ut mot på Indyn om jag inte fattat fel. På Indyn så sitter ju backen fram mitt på styret, en stor svart fyrkantig handtagsgrej man "fäller upp"? Det som följde med som hör till XLT:n ( om jag fattat rätt) är ett metallhandtag och ser ut att fästas på ett annat sätt? Någons om har bild på det?
Skall försöka få tag i rätt handtag och vajer naturligtvis så jag kan montera allt korrekt :)

Last edited:

GST Spyder

Välkänd medlem
12 feb 2009
401
19
18
Rössjö / Örnsköldsvik
alla delar finns nu och skall monteras i veckan..SÅ nu undrar jag om det är något speciellt att tänka på vid monteringen eller? Inga småsaker man kan missa eller glömma?
Ser ju ganska straight forward ut jämfört med bilar som jag är van men man vet ju aldrig.