Bearcat 570 2007 misständer

Bearcaten

Medlem
13 jan 2024
5
0
1
28
Kalix
Den går bra på tomgång men när man smyger fram är de som att den misständer, gasar man på lite och kör snabbare försvinner fenomenet och de går bra!
Bytt stift och ingen skillnad.
Någon som haft liknande och kan hjälpa mig vad jag ska kika på? 😄
 

Boost III

Välkänd medlem
19 feb 2009
10.635
798
113
Kramfors
Rengör förgarare speciellt lågfartsmunstycket. Piprensa det genom att dra det fra och tillbaka på en veckad koppartråd för beläggningen kan sitta hårt.
 

Bearcaten

Medlem
13 jan 2024
5
0
1
28
Kalix
Jag ska börja där då, ska beställa en repsats till förgasarna då jag tycker de är ganska blött kring och under dem. Tack för svar.
 

Boost III

Välkänd medlem
19 feb 2009
10.635
798
113
Kramfors
Jag ska börja där då, ska beställa en repsats till förgasarna då jag tycker de är ganska blött kring och under dem. Tack för svar.
Ta lös koppen försiktigt så går inte packningen sönder de håller i 100 år. Flotörnålen kan i värsta fall (sällan) ha en slitage ring runt sig men de brukar hålla tätt ändå. I de flesta fall räcker de med att rengöra nere i nålsätet så blir de täta. Ny flotörnål och säte öär svinbdyrt och onödigt köp för man behöver bara borra upp nålsätets hål med 0,10mm större borr än de är nu så tätar nålen längre ner där den är som ny i ytan. Grada av de nya borrhålet med en så stor borr som går i nålsätet och borren man gradar med måste va ny annar läcker det. Efter man borrat och testat att nålen är tät mot sätet så måste man justera in flotörhöjderna igen. Gaffeln som flotörerna ligger emot ska ligga parrarellt med packningsyta flotörkopp med förgasare upponervänd då är de rätt inställt.
 

Bearcaten

Medlem
13 jan 2024
5
0
1
28
Kalix
Hittade ett kitt för 650kr på skoterdelen där packningar, o-ringar och allt man ska behöva för att gå igenom bägge 2 skulle följa med så får vi väl se då! 😅
 

Boost III

Välkänd medlem
19 feb 2009
10.635
798
113
Kramfors
Oringar lät underligt vart ska de sitta har du köpt rätt? Länka gärna så ser jag om de ser rätt ut.
 

Boost III

Välkänd medlem
19 feb 2009
10.635
798
113
Kramfors
Last edited: