behöver hjälp med skotern innan snön kommer. NU!!!!!!!! :)

stimpy01

Medlem
6 jan 2012
26
0
1
limabacka
hur vet man att pickupen funkar?, jag får fram ström till cdi 7.64v vid drag av snörstart, vet däremot inte om cdi, eller om pickupen inte funkar? nån som har bra koll på detta, kör med en suzuki 500cc spirit motor i en arctic cat jag 3000 lång,

eller om nån kan hjälpa mig att direkt koppla så att motorn startar och går, och sätta lös strömbrytare imellan som dödare, är för tillfälligt inte intresserad utav lampor och annat skit bara att få motorn till att gå.

jag har 2 st cdi er men vet inte om nån funkar har även 2 st pickuper men vet inte heller om nån utav dom funkar
 

stimpy01

Medlem
6 jan 2012
26
0
1
limabacka
nopp glömde att radera :) jag får 5 kablar till cdin, 3 st som sitter i ett kontakt stycke, röd svart vit, sen 2 lösa brun och grön,
grön går från pickupen, brun får jag 7.64v ifrån, svart är jord röd är ladd spole vit vet jag inte vad det är.
 

stimpy01

Medlem
6 jan 2012
26
0
1
limabacka
har nu kanske upptäckt problemet, verkar som tidigare ägaren ha monterat svänghjulet fel så att några utav statorns vindningar har gått åt skogen. som tur är så har jag grejer från 340 motorn som passar bara hoppas på att dom prylarna funkar och att jag kommer undan billigt :)