Behöver mått på RCG-boggie i V-max/sxr-chassie!

BOLIN_

Aktiv medlem
18 jan 2011
78
0
6
Gislaved
Som rubriken säger, jag behöver måtten för det! Vet att viperhauck har men han var tyvärr inte hemma så han kunde inte skicka de så nu undrar jag om nån annan på detta forum har dessa mått! Behöver de omgående för min orginalboggie är sönder så måste i med min rcg-boggie nu! :amuse:

Mvh Christoffer Bolin
 

J.Eriksson

Välkänd medlem
30 apr 2010
986
1
16
Boden
har inga mått men om du orkar så skriv resultatet på hur de blir med boggiebytet då du har provkört
är sugen på få veta de:bigsmile:
 

Strillan

Välkänd medlem
28 feb 2010
634
0
16
bara att be ngn med en rcg boggie mäta :) typ J.Eriksson om det inte är andra mått på 136" jämfört med 121"

drivaxel till cc på första bulten och cc till tunneltak. sen lika på den andra :)
 

J.Eriksson

Välkänd medlem
30 apr 2010
986
1
16
Boden
Min boggie är en orginal rcg som är förlängd så det är samma mått
Kommer med mått på nån timma
 

J.Eriksson

Välkänd medlem
30 apr 2010
986
1
16
Boden
nu har jag kollat :)
cc drivaxel till cc första bult: 303 mm
cc första bult till tunneltak: 115 mm
cc bakre fäste i tunnel ( den tjocka axeln ) till tunneltak: 115mm
cc bakre fäste i tunnel ( den tjocka axeln ) till cc främre boggiefäste: 404mm
det bakre fästet i tunneln sitter i 3 bultar så jag mätte i den tjocka axeln på boggien bakre fäste istället för att mäta ut alla bultar. har du rcg boggin och skotern framför dig är det nog förstå
 

BOLIN_

Aktiv medlem
18 jan 2011
78
0
6
Gislaved
Som adam avslöjade så har vi fått i boggien i chassiet och resultatet blev en skoter som lev mycket högre bak men som även går att få upp på res ;) Har inte hunnit provköra så mycket pga att styrstången gick av :/ Lovar att återkomma med bilder på bygget!! :)

Mvh Christoffer
 

BOLIN_

Aktiv medlem
18 jan 2011
78
0
6
Gislaved
Satan, jag har glömt att lägga in en bild på maskinen nu efter boggiebytet ju :O Den kommer in idag! Kan lova alla att den är riktigt bra nu enligt mig! Dock är den inte lika skön som orginalboggien på led, men vem fan bryr sig? det är ju utanför leden man ska vara! :D

Mvh Christoffer
 

BOLIN_

Aktiv medlem
18 jan 2011
78
0
6
Gislaved
IMG_0038.jpgIMG_0037.jpg

Så ser den alltså ut med nya boggien! :) Stänklappen har jag, den lossnade, därför den inte sitter på :p