behöver råd från visa män/kvinnor

LocoLemon

Aktiv medlem
24 jun 2012
64
0
6
hede
tjenare!
jag hade tänkt å köpa en ski-doo eller en lynx av dom nyare modellerna (08-10) som nästa skoter, men det är så att jag vill veta om det finns nån som man kan ha råd med (bensin,föräskring å priset) jag vill hälst ha en kort för ca 40-55 kanske 60

mata på med tips/råd!

hör hej:ciao:

Jeppolito89

Välkänd medlem
16 okt 2012
188
0
16
Hur ska vi veta om DU har råd med en skidoo/lynx av 08-10års modell, för mellan 40-60 tkr? Det är nog lättare att du undersöker dina konton :)

KalleT

Välkänd medlem
8 nov 2008
2.350
3
38
Frösön/Rönnöfors/Offerdal
Bensin beror på världsmarknaden ca 15 spänn litern drar väl mellan 2-7Liter milen beroende på skoter och hur mkt du gasar..........
Försäkring skulle tippa på att du är ganska ung 6-10000spänn om du inte väljer dina försäkringar,
har faktiskt ingen aning
skriver som jeppo fast fyller på med att det är en ganska knepig/konstig/korkad formulerad fråga som saknar viktig information ålder,motoralternativ osv

aka__

Medlem
17 jan 2007
40
0
1
Haparanda
Ski doos etec:are drar inte så mycket.
Men alla skotrar krånglar, det är ju inte precis den bästa investeringen. En skoter alltså :D

Jeppolito89

Välkänd medlem
16 okt 2012
188
0
16
Rent spontant så brukar jag inte rekomendera att köpa "nya" skotrar billigt.... För det blir sällan billigare att göra så.
Köp en äldre maskin, som är välvårdad och skött som den skall. Står i din profil att du åker F7, då borde du väl veta på ett ungefär vad en säsongs åkande kan kosta.

Jonte96.

Välkänd medlem
23 nov 2010
1.498
1
16
Vilhelmina, Åre
Han menar nog om någon har ett tips på en skoter som drar lite bensin och med försäkring så ska den kosta 40-55 tusen :)
Lynx re 600 ho, lynx rs 600.
Jag själv har då inget gott att säga om Sdi'n av egen erfarenhet, men att köpa en skoter är ju alltid ett lotteri...

Polaris 600 är ju också riktigt fin och iq chassiet (inte iqr/rr) går riktigt fint på leden.
Är det en 600 eller 800 du är ute efter?
Antog att det var en ledmaskin du var ute efter eller vill du ha en lössnömaskin? :)

Finns bra många köpråds trådar :), så det är nog bara att söka lite.

T.N.T.

Välkänd medlem
26 feb 2009
3.144
5
36
Gänsen mellan Falun å Borlänge
skulle satsat på en ski-doo 600 Tnt, då får du xp chassit och en maskin på en torrvikt på 181kg vilket är sjukt lätt, har själv haft en 09a och det var en otroligt lätt och rapp maskin för billig peng ;)
Hade jag bott i hede hade jag däremot aldrig köpt en kort maskin, du har ju kanon friåkning i närområde ;)

LocoLemon

Aktiv medlem
24 jun 2012
64
0
6
hede
exakt vad jag menade! vill ju helst ha en kort som drar runt 3L/milen men skulle nog gå bra men en crossover, 600 eller 800?
600 känns bäst men då saknar man ju det där "extra" trycket en 800 har? :D btw asgrymma filmer du har på youtube! ;)

T.N.T.

Välkänd medlem
26 feb 2009
3.144
5
36
Gänsen mellan Falun å Borlänge
jo visst men det är svårt att få tag i en 800 med xp chassiet för dom pengarna, då är det tntn som gäller!
Jo har stuga i Tänndalen å var där över Jul, men snön kommer nog ska du se ;)

aka__

Medlem
17 jan 2007
40
0
1
Haparanda
Som Jonte96 sa, det är ett lotteri.
Jag har bara haft goda erfarenheter av SDI. Hade en rev 600ho SDI, bästa skotern hittills! Hade inte ett enda problem med den, förutom att få den svensk reggad :)

LocoLemon

Aktiv medlem
24 jun 2012
64
0
6
hede
tack för svaren grabbar!
men som sagt jag vill ha det nyare chassiet, har tittat lite på en RE 600 -09 men är det nån som har någon erfarenhet av dom ? :D