Norden_AN skrev:
Min kusin kom på den kanske dumma eller smarta idén att man skulle kunna hälla bensin i oljeblandren när den va tom på olja. Alltså skulle man ha 2 tankar. Hur skulle det gå? Alltså man fyller på men 2% oljeblandad bensin i tanken och i oljeblandaren. Haveri?
1:Vad är det för motor "vi" pratar om? (en del modernare har ju direkt smorda lager eller en axel som drar slidskiva/vattenpump och då är detta direkt o-lämpligt).
2: OM det nu är en motor med kolvstyrt insug och endast oljemunstycke(n) i insuget är det väl bättre att plocka bort pumpen och T:a in oljetanken före bränsle pumpen. är man lite klurig och sätter ett kran arangemang kan man ju använda den "lilla" (f.d. oljetanken som reserv tank då)
3:Kör man bränsle via oljepumpen kommer man obetydligt längre än ingenting längre på detta sätt, det kommer ju att vara olja, förlåt bränsle kvar i oljetanken när bränsletanken är tom.
4:Är det verkligen värt att ödsla tid på detta, det rymms ju inga jätte mängder även om men kan modifiera enl. 3: ...?
5:Låt er inte nerslås av vad jag skriver, den som aldrig funderar......kommer aldrig på nått ÖVERHUVUDTAGET.