best mountainriding, boondocking & powder

Max_K

Välkänd medlem
15 sept 2007
2.534
1
36
Koskullskulle
Det är väll runt ritsem, finns väll ganska mycket branter där, dock har jag aldrig vart och kört där.

Men det är ju förbudsområden nästan överallt i fjällen

"Kan nagon tala om var det basta riding areas are?" Gillar din svengelska :D
 

do0t

Välkänd medlem
12 okt 2006
458
0
16
Det är väll runt ritsem, finns väll ganska mycket branter där, dock har jag aldrig vart och kört där.

Men det är ju förbudsområden nästan överallt i fjällen

"Kan nagon tala om var det basta riding areas are?" Gillar din svengelska :D
hört talas om att varken å,ä eller ö finns i usa, alltså inte på tangentbordet..


riksgränsen är inte dumt har ja hört
 

Jimmy

Välkänd medlem
13 okt 2006
3.212
0
36
43
Kiruna
Ritsem är att rekomendera, klättrade där själv när jag hade mountinmaskiner.
 

Yamaha_nisse

Välkänd medlem
22 mar 2007
7.744
5
36
Eskilstuna / Åre
www.ayriders.com
Istort sett hela skandinaviska bergskjedjan är bra..
(va fan vare den hette..?:confused:)

Har dock bara erfarenhet utav Åre/Storlien fjällen samt Arjeplogs fjällen. Nära norska gränsen i dessa områden finns de fina branter!

//Yamaha_Nisse
 

Max_K

Välkänd medlem
15 sept 2007
2.534
1
36
Koskullskulle
hört talas om att varken å,ä eller ö finns i usa, alltså inte på tangentbordet..


riksgränsen är inte dumt har ja hört
Jag vet..

Syftade på "basta riding areas are?" Alltså när man blandar in engelska ord mitt i allt.
 

acm8

Medlem
25 apr 2008
26
0
1
los angeles ca
Jag vet..

Syftade på "basta riding areas are?" Alltså när man blandar in engelska ord mitt i allt.
Yeah i know, i should have written everything in english beause it's a bitch to try to write something when you don't have the last three letters on the keyboard. Anyway, where is Blue Lake? I can't wait to move back home and hit the high marks with my 215hp, 384lbs cat next winter.
 

Max_K

Välkänd medlem
15 sept 2007
2.534
1
36
Koskullskulle
Yeah i know, i should have written everything in english beause it's a bitch to try to write something when you don't have the last three letters on the keyboard. Anyway, where is Blue Lake? I can't wait to move back home and hit the high marks with my 215hp, 384lbs cat next winter.
Nä, men det lät bara kul. Jag förstår ju utan problem! =)
Vad är det för skoter du har? Lät som en riktig jävel!
 

acm8

Medlem
25 apr 2008
26
0
1
los angeles ca
Nä, men det lät bara kul. Jag förstår ju utan problem! =)
Vad är det för skoter du har? Lät som en riktig jävel!
my mod sled is based off a M7 Artic Cat with diamond S titanium chassis and a Bikeman Performance 1000cc stroker motor, 163" track. Skis never hit the snow until the top of the mountain, bad ass ride, you will see it someday.
 

camata

Välkänd medlem
25 okt 2005
3.870
9
38
Överdriven maskin för det svenska klimatet, men om det ska köras puder så kan jag väl hinta lite för Akkajaure (kanske det heter?) kring Arvidsjaur (kanske det är?) och uppåt Arjeplogsfjällen (Jäckvik, Mierkenis, Våggatjuolme).

Lite bilder från Akka som bean75.pixbox.se står för:


 

Stig Larsson

Välkänd medlem
27 okt 2006
2.886
2
36
Arvidsjaur
www.assf.se
Överdriven maskin för det svenska klimatet, men om det ska köras puder så kan jag väl hinta lite för Akkajaure (kanske det heter?) kring Arvidsjaur (kanske det är?)
Det är nog Akkanålke som avses här, ca. 8 km SV från A-jaur samhälle.
Det finns förövrigt även en plats som heter Akkajaur, det ligger i NV hörnet av kommunen, ca, 8 mil bort.
 

camata

Välkänd medlem
25 okt 2005
3.870
9
38
Det är nog Akkanålke som avses här, ca. 8 km SV från A-jaur samhälle.
Det finns förövrigt även en plats som heter Akkajaur, det ligger i NV hörnet av kommunen, ca, 8 mil bort.
Så var det! :ciao:

Arvidsjaur med omnejd brukar väl vara ett ***** helvete i hänseende snömängd? Mosade ju ner duktigt där i vintras.