bestyckning av lynx racing 440, mikuni. HJÄLP!!!

Bizze_

Medlem
20 aug 2008
46
0
1
brånan
har en rotax 440 som sitter på en lynx racing 440 -01. som inte går bra alls, har fått bekräftat att den kan få för fet blandning eller för tunn.. vad göra? är det att bestycka eller bara byta munnstycken.. har inte riktigt någon vetenskap om att göra något utav det. så någon kunnig kan väll berätta skillnaden mellan dessa.. och säga vad jag ska göra...och gärna om det finns någon slags manual eller schema eller dylikt posta en länk.. :D

Tack på förhand :beer:

Nestander

Välkänd medlem
17 jan 2007
1.364
0
16
har en rotax 440 som sitter på en lynx racing 440 -01. som inte går bra alls, har fått bekräftat att den kan få för fet blandning eller för tunn.. vad göra? är det att bestycka eller bara byta munnstycken.. har inte riktigt någon vetenskap om att göra något utav det. så någon kunnig kan väll berätta skillnaden mellan dessa.. och säga vad jag ska göra...och gärna om det finns någon slags manual eller schema eller dylikt posta en länk.. :D

Tack på förhand :beer:
Finns ett enkelt knep, skruva loss tändstiften och kika hur dom ser ut. Man kan väl lite enkelt säga så här:

Ser vita ut = den går magert
Gyllenbrun = perfekt
Svarta = den går för fett

Vars bor du? Vid kusten eller fjällen?

Bizze_

Medlem
20 aug 2008
46
0
1
brånan
jag bor i fjällen.. och jag har kollat stiften nu och dem är nog mer åt det lite mörkare hållet:hmmmm2: men för mig säger det ingenting, då jag ej vet hur man bestyckar eller ändrar något. så om du nu vet hur man gör för att få denna maskin att bli frisk så kan du ju gärna hjälpa mig:hello:

Nestander

Välkänd medlem
17 jan 2007
1.364
0
16
jag bor i fjällen.. och jag har kollat stiften nu och dem är nog mer åt det lite mörkare hållet:hmmmm2: men för mig säger det ingenting, då jag ej vet hur man bestyckar eller ändrar något. så om du nu vet hur man gör för att få denna maskin att bli frisk så kan du ju gärna hjälpa mig:hello:
Okej, låter som att den går för fett. Du måste alltså bestycka ner något.

Läs här, "jorpe" har ett bra inlägg hur man ska bestycka rätt,
http://www.snowmobile.se/forum/showthread.php?t=19222&highlight=bestyckning

De ska väl se ut så här då den är bra bestyckad, http://www.classicmotor.se/multimedia/archive/00145/Jim_T_ndstift_03_145623a.jpg