bestyckning pro x2 med 700 non ves.

_burken_90

Ny medlem
13 nov 2006
4
0
1
luleå
tjenare!

har köpt mig en pro x2 800 nu och sitter en 700non ves motor i den nu.

men är bara motorn som är bytt och förgasarna hör ju till 800motorn.

så när skotern inte riktigt är "varm" så blöddrar den vid gaspådrag från stillastående. går perfekt sen när den är varm. Dock har jag inte hunnit köra den mer än provat den på gatan.

men har 450högfart och 135 mellan och 55lågfart. alltså orginal bestyckning på 800an. så min fråga till er är vad man skulle kunna testa att byta till för munnstycken,som skulle tänkas passar bättre till en 700non ves?

kanske prova på orginal bestyckning till en prox2a 700a? fast den har ju ves.

Den har iaf 440hög 145mellan och 45lågfart.

Kanske värt att prova på 700 ves bestyckningen?
 

Granz

Aktiv medlem
28 dec 2011
56
0
1
Vasa
Jag tycker att om den går "som den ska" när den är varm så är det ju bra?

Om den blöddrar lite när den är kall gör väl inget då man ändå inte ska "gasa" med kall motor.

Men, det går ju att testa gå ner till 50 eller 45 på lågfart och se om det blir bättre.

Hur ser stiften ut när du gett fullgas med varm motor? Om de är gyllenbruna så är 450 perfekt till din motor, rör dem inte.
 

_burken_90

Ny medlem
13 nov 2006
4
0
1
luleå
Jag tycker att om den går "som den ska" när den är varm så är det ju bra?

Om den blöddrar lite när den är kall gör väl inget då man ändå inte ska "gasa" med kall motor.

Men, det går ju att testa gå ner till 50 eller 45 på lågfart och se om det blir bättre.

Hur ser stiften ut när du gett fullgas med varm motor? Om de är gyllenbruna så är 450 perfekt till din motor, rör dem inte.
Nja har ju inte hunnit med nå längre repor ännu då dämparna är inne på renovering, men den blöddrar lite som att den får för mycket sås på lågfart fast den nästan är varm.

så jag tror 45låg 145mellan och 440hög blir perfekt att utgå ifrån :)
 

Granz

Aktiv medlem
28 dec 2011
56
0
1
Vasa
Men om den inte bluddrar på annat än lågfart så ser jag ingen orsak att byta några andra munstyck än just lågfart, kolla stiften före så vet du ju hur de ser ut med 450mj, och ser de bra ut med 450mj så kör då med dessa munstycken.

Vilket läge har du nålen på?