Betycka edge 600 -02

NicklasHaarahiltunen

Välkänd medlem
2 okt 2009
180
0
6
Örnsköldsvik
Tjenare, jag har tittat runt och blir bara förvirrad vad de står för munstycke jag ska ha till min edge 600 -02, läst att de ska sitta 430 main jet, och vad betyder main jet ?

Jag brukar köra i saxnäs och upp mot fjällen tex: borga,kittel,marsfjället.

NicklasHaarahiltunen

Välkänd medlem
2 okt 2009
180
0
6
Örnsköldsvik
Går skotern dåligt åt dig????
nej men när jag har kört den och jag släpper på gasen så varvar den mycket och sen typ 5-7 sek senare så går den ner till normalt, måste även ha choken på när den har gått 5 min efter start och stänger jag den så dör skotern om man inte pump gasar mycket.

detta är alltså i ö-vik så de är inte högt upp.

Yamaha.Srx.700

Välkänd medlem
14 apr 2009
2.224
0
36
Överkalix
Går skotern dåligt? Eller har den alltid gjort så?

Till att börja med så ska Polaris Liberty motorer "rusa" på tomgången när man stannar för att sedan efter några sekunder gå ner till normal tomgång.

Men för att vara säker kan du börja med att kolla efter torrsprickor i insugsgummi. Ta en ficklampa och lys bakom motorvariatorn och kolla om du kan se något läckage från vevaxeltätningen.

NicklasHaarahiltunen

Välkänd medlem
2 okt 2009
180
0
6
Örnsköldsvik
Går skotern dåligt? Eller har den alltid gjort så?

Till att börja med så ska Polaris Liberty motorer "rusa" på tomgången när man stannar för att sedan efter några sekunder gå ner till normal tomgång.

Men för att vara säker kan du börja med att kolla efter torrsprickor i insugsgummi. Ta en ficklampa och lys bakom motorvariatorn och kolla om du kan se något läckage från vevaxeltätningen.

nej den går inte dåligt,

Tackar för svar, men jag brukar ju vara i fjälls och köra så jag undrar om jag ska byta mustycke, kan säga att ha går normalt där som här.

roBain

Välkänd medlem
18 nov 2009
444
1
16
Örnsköldsvik
kolla på stiften hur dom ser ut när du är där uppe och kör så får du ju en bra överblick hur bestyckningen är..
+ så gick den ju inte dåligt när vi var där uppe så jag tror inte att det är någon fara..