Big bore..!

vikketheman

Välkänd medlem
9 mar 2008
238
0
16
hoting
har kikat och hittat ett big bore kitt till min storm 800 för 30000 kr. de är 1200 cc cylindrar o topp , pipor, och portning o kolvar.. är det dyrt ? landar på en bra bit över 200hp. är sugen som fan på de =)

någon som har erfarenhet
 

andymannen

Välkänd medlem
19 mar 2007
1.254
0
16
östersund
lånare tråden lite!
ett big bore kit till en snopro 440 är de nån som har provat de eller känner nån som har?
för lillebrosan är sugen på ett 550cc bigbore kit till sin snopro och de skulle va grett att höra lite info om de funkar bra o.s.v.
 

Östberg

Medlem
1 jan 2000
46
0
6
Bjursås
Det är ju helt upp till dig och din ekonomi, tycker du det skulle vara värt dom pengarna för att få nåt att pyssla med och sedan köra den så är det ju bara att handla om du har pengarna...
 

Jimmy

Välkänd medlem
13 okt 2006
3.212
0
36
43
Kiruna
jo de är ju sant.. men någon som har erfarenhet ? om de håller bra och blir bra skillnad ?
Det är inte värt pengarna om du har din skoter till att köra på led... För det första kommer den dra enormt mycket mer soppa, vilket blir dyrt när dagens bensinpriser ligger där dom ligger... För det andra så håller detta kit låååångt ifrån lika bra som dina orginalcylindrar. Mycket underhållning osv osv. Cylinderkittet är inte det enda du måste köpa för att skotern ens ska gå bra. Du behöver andra pipor för att ge skotern optimalt med effekt till cylindrarna. Större förgasare, inte billigt och absolut inte så simpelt att ställa in efter detta "Pro" kitt. Avancerade grejer som du kanske förstår. Sen måste du ev. ställa om tändningen också..

Om jag vore du skulle jag lägga dessa 30.000 på en nyare, bättre skoter. TWIN! Polaris tripplarna har aldrig varit driftsäkra direkt. Så sälj stormen och köp en Edge eller något.
 
S

StoxResearch

Håller inte med många här, :p Snöskoter är något som ska vara kul. Vad som är kul kan man bara själv bestämma. Pengarna för ett Big Bore kit får man inte igen oavsett hur ny eller gammal maskinen är. Jag kan inte förstå varför marknaden verkar ha blivit så styrd mot bling-bling bara.

Jag tycker att det är ett riktigt bra pris för alla de grejerna du får med. Det verkar vara ett komplett kit. Ta reda på mer om hållbarhet mm, tex på SnoWest. Köp om du tycker det är värt det! Kul lär du ju få, vilket är vad allt går ut på.
 

Återfallet

Välkänd medlem
6 sept 2008
828
1
16
61
kiruna
Håller inte med många här, :p Snöskoter är något som ska vara kul. Vad som är kul kan man bara själv bestämma. Pengarna för ett Big Bore kit får man inte igen oavsett hur ny eller gammal maskinen är. Jag kan inte förstå varför marknaden verkar ha blivit så styrd mot bling-bling bara.

Jag tycker att det är ett riktigt bra pris för alla de grejerna du får med. Det verkar vara ett komplett kit. Ta reda på mer om hållbarhet mm, tex på SnoWest. Köp om du tycker det är värt det! Kul lär du ju få, vilket är vad allt går ut på.
Håller med! jag skulle hellre kosta på motorn än massa färgade plastgrejer... så ***** fult! :eviltongue:
 
S

StoxResearch

Återfallet:
Titta, det finns ett fåtal som tänker som jag trots allt, :p Vad ska man med en hyperpimpad skoter till som man bara törs köra mitt på sjön med, :) Men men, alla gör ju sina egna val, bling-bling kommer i sista hand för mig iaf. Funktionella grejer som får maskinen att fungera bättre är en annan femma.

vikketheman:
Kolla framförallt ifall det går att få tag på nya kolvar. Resten kan man hålla liv i, men finns det inga kolvar så ligger man risigt till. Om du bestämmer dig för att köpa kitet, så lär du inte ångra dig när det går iaf. Two-Stroke power (sugmatat) är skoj, skidorna far mot himlen direkt du bara pumpar lite på gasen.
 

Vidgren

Välkänd medlem
15 sept 2006
7.352
40
48
47
Piteå
lånare tråden lite!
ett big bore kit till en snopro 440 är de nån som har provat de eller känner nån som har?
för lillebrosan är sugen på ett 550cc bigbore kit till sin snopro och de skulle va grett att höra lite info om de funkar bra o.s.v.
Jag tycker det är fräckt att försöka stjäla tråden innan ämnet är avslutat...
 
S

StoxResearch

vikketheman:
Hela maskinen eller bara motorn? Om du bara funderar på en motor så kan jag rekommendera Polaris Watercraft. Det är fiiiiiina motorer.

Thundercatmotorerna kan du annars få redigt pulver ur om du vill. Funderar du sedan på Big Bore så finns det rysliga kit, :)
 

vikketheman

Välkänd medlem
9 mar 2008
238
0
16
hoting
polaris watercraft =P ?
jo funderar mest just nu på köpa en motor och sätta in i chassiet jag har.

de lutar mest åt de hållet nu iaf.