Ja de är maxima Thundra thundra men jag vet inte hur bra den är i sota ner avgasventiler mm. Men tidigare Maxima sotade och rök ovanligt lite ivf och motorerna höll bra så jag tror på den. Att de är delsyntet gör inget de är snarare bättre med mineralolja i rosthänseende som är viktigt när de står stilla. A9 oljan har jag inte en aning om m,an törs köra.
De finns inget utgångsläge ´på skruven för att få 2% du kollar först hur mycket den drar på typ 20l bensin. Och om den drar 1,5% så skulle jag rek att skruva in den 2-3 varv och ligger den på 1,3% dra in 4 varv. Om den drar 2,5% är de bara fördel . OBS när du låser justerskruven mutter igen så dra inte åt hårt hårt för bygeln den sitter i är för klen för att dra åt som man vill. Dra tills skruvhållaren börjar ge med sig och lås muttern med silicon utvändigt. Ha inte på loctite på skruven för då vrider du sönder hållaren om du måste lös med den ingen och de blir svårt att justera skruven igen.
Jag kör också med 0,5% i tanken de blir två dl på full tank. De är mest för att smörja ställen i motorn som inte olja kommer åt eller rättare sagt oljan hinner inte sprida ut sig i alla skrymslen i motorn de blir alltid något ställe som får mer eller mindre ren soppa, men de gäller alla separatsmorda motorer.
Här har du en video men där plockar man bort en massa saker som du inte behöver göra. De duger med en ficklampa långa förlängare och lång skruvmejsel. De kan va fördel att gasa lite när du ska skruva på låsmutter eller skruven för då hamnar den i en rakare vinkel så man får på hylsan bättre.